Tillbaka till startsidan?

Förbannade sol!


Liten uppdatering över hur det går med min klåda.. Kanske inte så intressant för er att läsa, men jag ville skriva av mig i alla fall. Tur att det bara är på bröstkorgen och vänster axel som jag har bränt mig. Nog för att det är helvetes jobbigt.

Jag har i alla fall en kortison-salva mot eksem hemma, med mild steroid. Fick den av Emmie efter att jag hade fått utslag och eksem tidigare. Tänkte att jag skulle testa att smörja med den morgon och kväll tills i alla fall på söndag, ser jag inte ens lite förbättring då ringer jag VC de första jag gör på måndag. Jobbigt att bara klia och klia hela tiden.

Har även fått utslag nu, så allt tyder ju mer och mer på att jag har fått soleksem. Min kropp är fruktansvärt känslig för sol, aldrig mer ut i solen utan solskyddsfaktor 50, typ :P Näe, inte riktigt.. Men nästan. Inte längre studer i alla fall.

(bild lånad från google.se)

Jag har införskaffat sprayen, kanske inte aktuell nu men nu finns den hemma. Nu kan jag inte skylla på att jag inte har nå solskyddsfaktor hemma i fall det skulle bli aktuellt med sol.

Jag kan inte låta bli att undra hur det skulle bli om jag for utomlands, då jag påverkas så starkt av sol. Hmm, det tåls att tänkas på en stund!


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)