Tillbaka till startsidan?

Min sambo är en prylnörd!


Idag har vi varit till Luleå en sväng eftersom att mitt Hjärta, den lilla prylnörden, hittade sig en dator som han ville ha. Hur kan ska lyckas använda den med sina klumpiga fingrar vet jag inte, men han lär väl sig? :P 

Hjärtat är verkligen en prylnörd, han älskar allt vad prylar heter. Dock är jag jävligt glad över att han inte är direkt impulsiv, han kan titta på en sak och tråna efter den i evigheter, men han införskaffar den inte förrän han vet att han har råd och framför allt införskaffar han inget utan att ha figurerat ut exakt vad han ska ha den till. Vilket jag är väldigt glad över, skulle inte vara så trevligt att vara med någon som bara köper grejer hela tiden, utan att egentligen varken ha råd eller användning för det. Utan köper bara för att ha, skulle jag inte gilla.
Men Nils han är inte sån, han pratar alltid noga med mig innan han bestämmer sig. Vi bollar idéer med varandra och pratar om vad den ska användas till, vad den kostar, om det är värt det osv. Känns skönt.

I vilket fall som helst.. Så var det en sån här som han införskaffade, till ett väääldigt bra pris, ska jag faktiskt tillägga. Rent ut nästan gratis.


Det är en Asus eee, med 7" display. Alltså en extremt liten datorn, med Ubuntu som operativsystem. Ska bli intressant att flumma med den datorn faktiskt!

Längtar tills min lön trillar in, då ska jag köpa en bärbar. Vet dock inte vilken modell och så än, ska kika på det lite senare. Än finns det gott om tid.


Anki

En mkt bra dator=) har en sådan fast i fjåll rosa :)

Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)