Tillbaka till startsidan?

3 timmar i frisörstolen!


Jag har spenderat 3 timmar i frisörstolen idag, och jag är långt ifrån klar med mitt hår.

Jag valde ju att använda blekning/blondering i mitt hår förra veckan, det slutade med att jag var gul i hårbotten och brun/svart aktig i resten av håret, såg ganska roligt ut. Som tur är så bryr jag mig inte så hårt ifall jag ser ut så i håret, har gjort det så många gånger.

I vilket fall som helst, så satt jag i 3 timmar idag. Det som gjordes var att Linda klippte bort lite mer än 1 decimeter av mitt hår, sen klippte hon luggen på mig (inte helt, men hon kortade av den), satte på mig hättan och drog upp slingor. Hon satte i blekmedel och ljusade upp slingorna (inte så de blev blonda, utan så de fick en varmare brunton än det mörka, nästan svarta som var). Efter det så satte hon i ice-toning i mitt hår enbart för att dämpa allt det mörka i mitt hår, så de skulle bli lite ljusare och så att det gula i botten inte skulle vara så gult.

Efter att hon sköljt ut all toning och blekning, fönade hon håret och klippte till luggen helt och ordentligt. Allt detta tog 3 timmar. Men vi är långt ifrån klar. Jag har nu en guldaktig färg i hårbotten och luggen är helt guldaktig med lite bruntonade slingor, typ. Sen har jag en blandning mellan nougatbrun och vanlig medel/mörkbrun i resten av mitt hår. Ser lite roligt ut, men när allt är klart så är det tänkt att jag ska vara ljus. Men det kommer att ta flera sittningar och många timmar innan jag är klar.

På fredag har jag fått en ny tid, då är det tänkt att vi ska fixa till hårbotten så den blir mindre guldaktig och sen ska vi lägga in breda folieslingor, så kanske håret ljusas upp ännu mer. Kommer nog att se lite bättre ut då, än vad det gör nu. Men jag har vant mig vid hur håret ser ut nu :) Är ändå inte helt pjåkigt, jag har sett värre ut :P

Tänkte i alla fall visa er en bild på min lugg. Ni kan ju gärna lämna en kommentar och säga om jag passar i lugg eller inte. Ni kan även se lite grann över hur mitt hår ser ut färgmässigt. Dock så gör inte kameran så det är rätt färg, eftersom att utan blixt blev det för mörka bilder och med blixt så blir allt ljusare och mer lysande än vad det egentligen är. Sen ska ni ju ha i åtanke att mitt hår är under arbetning, så det kommer inte att se perfekt ut än på ett tag.


Här ser ni min lugg i fokus, dock är luggen ljusare på bilden än vad den är i verkligheten. Sen ser resten av håret svart ut, och det är det verkligen inte :)


Här ser ni håret lite mer i helhet, fast luggen ser fortfarande för ljus ut och det är, som sagt, blixten.


Detta är min pågående process, jag tror att det blir bra när det är klart. Vad tror ni? och vad tycker ni? Passar jag i lugg? :)



Annibanan

Fint med lugg:)Och tror att det kommer att bli skitbra i slutändan:)

|
Anna

Du passar väldigt bra i lugg! Dina ögon framträder än mer och ditt ansikte fick en ännu finare form än vad det redan hade. Superfint! Och jag tror det kommer blir riktigt bra sen då du är klar! =)



Kramen

| http://meandmy.bloggplatsen.se
Sanna Ek

Jätte snyggt!

| http://sannaek.blogg.se/
elin

allting bra med dig? :)

| http://elinbostroms.blogg.se/
Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥

Älskar dina stora ögon!

| http://lovehannah.blogg.se/
Hannah - En blogg om vardag, mode och foto ♥

- Varsegod :)

| http://lovehannah.blogg.se/
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)