Tillbaka till startsidan?

Det är så fel..


Alltså, är det något jag blir riktigt upprörd över så är det när man kopierar någon annan. Det spelar ingen roll om man tar en bild, en design, ett textstycke, vad som helst. Det är fel. Man kopierar inte något från någon annans blogg utan att fråga.

En kompis till mig har fått ett stycke ur sin blogg kopierad nyligt, och jag gillar det inte. Visst att man kanske reagerar på vad den andra skriver. Men då kan man hänvisa till den bloggen, eller fråga bloggaren som skrivit om man får låna stycket som denna har skrivit. Man tar in en text från någon bara rakt av.

Jag blir upprörd, även om ingen har dött av det eller nå så vet man aldrig hur den man kopierat ifrån ska reagera. Är det verkligen så få personer som har vett att fråga om det får låna något från andra?

En annan tjej jag pratar med har upptäckt att en tjej har kopierat hennes design rakt av. Det är så dåligt. Jag kan inte riktigt förstår hur människor kan göra sådär. Vad är det som är så fel med att prata med varandra, fråga saker eller göra något eget och unikt?

Jag säger det en gång till: Man kopierar inte från någon annan, oavsett vad det gäller! Det spelar ingen roll om det bara är små saker, det är riktigt dålig stil att göra så.


Alexandra Ekstrand - frisörelev ♥

sv; tack så mycket sötnos! :)

Isabell

Helt sant, det är så sjukt. Känns som att man inte äger nånting längre :/

Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Håller med dig!! Sånt där upprör mig också. Man kan ju faktiskt vidta åtgärder om man orkar. :)



sv: ja absolut! Det vore superkul att testa båda volympudren och jämföra dem. :)



Naaw, vad snäll du är som håller en tumme! Jag får hålla en jag med. Hade glömt bort att två ger otur! :P



Håller med dig om att det spelet leder till många skratt! Ja alltså kommer jag längre upp än Umeå lovar jag att skriva! :D

Puss!!

| http://adaras.se
Emma K

håller med! <3

Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)