Tillbaka till startsidan?

En i mängden..




Jag köpte mig ju en HTC Hero för mindre än ett år sen. Min pärla, fungerade helt klockrent. Fanns inte ett enda fel med telefonen, den krånglade aldrig och allt flöt på fint. Har aldrig svurit åt den, om den eller något.

Alla som känner mig vet dock att jag vill byta materiella saker med jämna mellanrum.. Är absolut inget måste men har jag möjlighet så gör jag gärna det.

I vilket fall som helst, så kände jag att jag ville byta telefon. Man kan nu börja fundera varför jag ville byta en telefon som jag påstår är den bästa jag någonsin har haft. Anledningen är väldigt simpel, jag vill byta upp mig. Jag vill hänga med i utvecklingen. Jag vill ha mer uppdateringar än Android 2.1. Jag vill ha en telefon som är jag. Jag blev ganska fort less touch:en, men vill fortfarande ha det. Vilket dilemma, hur gör jag då? Jo, jag skaffar mig en bra telefon, som kommer att få lite mer uppdateringar, som är bättre än Hero'n, som har tangentbord kombinerat med touch och som kanske kan ge mig lite mer. Jag har trånat länge efter en speciell telefon.. Vilken, de återkommer vi till..

Jag lade ut hero'n på blocket, till ett ganska högt pris för att se om någon var intresserad. Fick många mail angående den, endast 2 personer som ringde. Slutade med att jag fick ett väldigt bra erbjudande, ett så bra erbjudande att det var som taget. Det var ingen snack om saken. Så i måndags postades min pärla och fick flytta till sitt nya hem i Ö-vik. Lite ledsamt, men jag kan alltid skaffa mig en ny Hero om jag känner för det senare. Den blir ju bara billigare och billigare.

Strax innan Hero'n såldes så köpte jag min nya favoritpryl, mitt nya stjärnskott, min nya underbara pärla. Så underbar telefon, stor fin display, bra kamera med LED-blixt, både touch och tangentbord, Android 2.2 samt att de kommer mer uppdateringar till den, vilken version återstår att se. Den är riktigt grym, och den gör så att saknaden av Hero'n inte existerar. Finns extremt mycket man kan göra med den, massor mer än vad man kunde göra med Hero'n och den är så grym!



Det blev en HTC Desire Z, så helvetes bra telefon. Tangentbordet är hur behagligt och bra som helst, telefonen är grymt mycket snabbare och vassare än Hero'n och allt bara flyter på. Telefonen var helvetes dyr, men satans så prisvärd.

Man kan inte sluta klämma och känna på denna skönhet, och jag kan verkligen inte få nog av alla spel som funkar på denna telefon, men som inte Hero'n pallade (utan att de laggade) och alla appar som funkar, levande bakgrunder och massa annat roligt. Att displayen dessutom är på 3,7" gör inte saken sämre, man ser allt väldigt bra och alla appar funkar. Jag skulle aldrig skaffa en telefon med mindre display än 3,2", och absolut inte mindre upplösning än Hero'n hade.

Jag har pillrat och plonkat på några HTC's på senaste tiden.. Har pillrat på en Hero, Desire, Legend, Wildfire och Desire Z. Legenden var en fin telefon, likadant med Desire (ungefär likadan som min Z, fast lite vassare), Hero'n har jag haft (klockren) och nu har jag ju Z'an.. Enda telefon jag aldrig skulle köpa är Wildfire'n, fast displayen är på 3,2" (som Hero'n fast annan upplösning, kort och bred display istället för lång och smal) så känns den värdelös. Den känns grymt klumpig och man ser inte allt ordentligt på den, displayen är A och O och Wildfire'n lever inte upp till några förväntningar om man säger så.

Kort och gott, mindre HTC telefoner är inget för mig, ingen Tattoo, ingen Wildfire. Och sen finns det HTC telefoner som har tillräckligt stor display men som känns värdelös, i alla fall i mina ögon och det är Magic och Gratia. Sen går det ju åt andra hållet också. HTC Desire HD, skulle jag aldrig kunna tänka mig, just på grund av att den är extremt stor och klumpig, säkert grym telefon, men för klumpig för mig.

Hero'n var grym, en underbar telefon och Z'an är grym, totalt fantastisk och helt klockren. Ångrar inte för fem sekunder ens att jag införskaffade denna telefon. Har inget dåligt att säga om varken Z'an eller Hero'n. Två telefoner jag skulle kunna rekomendera varmt till er.

Det vart en mindre novell detta, men så är det. Mina åsikter om telefoner bara sprutade, och då blir det såhär. Tycker ni på något annat sätt än jag? Skriv gärna en kommentar med eran åsikt, alltid kul att höra vad andra tycker. Anonyma kommentarer raderas, glöm inte bort det..


Caroline

Sv: Ja, jag är riktigt avis på hur duktig du är :)

Jag vill också till Ikea och shoppa, nu måste jag verkligen ha ett jobb, sjukt less på att inte ha pengar till det man vill! :p

Tant Kim | Design och Layout

Ah den va från dig, jag misstänkte det men IP:nr var inte exakt överens så jag väntade på att den "skyldige" skulle kliva fram. ;) Blir nog lätt så ibland om sidan inte hinner ladda klart innan man skickar iväg eller sådant "shit" :P



sv: Härligt att höra att du är på bättringsvägen. :) Själv mår jag helt okej än så länge.. :) Nu är det helg igen, kanske kan säga vad jag ska göra denna istället för att berätta vad jag gjorde förra ;). Har ärligt talat inga planer alls förutom tvättstugan på söndag. :S Du då? Planer för helgen?



Kram!

| http://tantkim.blogg.se/
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)