Tillbaka till startsidan?

Äntligen blir det ordning och reda..


Vi fick ett samtal igår om att vi har fått en ny lägenhet, satans så skönt. Så det innebär att vi har fullt upp med att packa, rensa, städa och fixa. Vi får flytta in i den nya lägenheten redan i slutet på denna månad, så vi har en hel del att göra. Samt att vi har massor förråd att städa ur i denna lägenhet medan det knappt finns utrymme i förrådet i den nya lägenheten. Förrådet i den nya är mini litet, vi rymmer typ 4 vinterdäck och några kartonger i det, and that's it! Ska bli intressant och se hur det ska gå. Men då är det en större längenhet så man rymmer mer grejer inne. Vi ska dock köra bort en massa skräp, och sälja bort en hel del grejer. Ska även ge bort en hel del prylar till vänner och bekanta, prylar som är i bra skick och som jag ändå tänkt kasta eftersom att jag inte lär ha någon användning för det, bättre att ge bort än att kasta i onödan.

Ska bli grymt skönt att få en större lägenhet, jag har redan börjat planera massor. Vi ska få ganska mycket omgjort i den lägenheten. De ska byta golv i köket och hallen, det ska tapetseras om i sovrum och kök. Samt att väggarna i hallen och i badrummet ska målas om. Kommer att bli jätte bra tror jag. Mitt projekt i den nya lägenheten blir sovrummet, medan jag har gett Hjärtat fria händer när det kommer till inredning av vardagsrummet. Han är jätte duktig på inredning och fix så då får han ta hand om vardagsrummet så sköter jag sovrummet. Jag ska göra sovrummet i ljusa färger. Mesta dels vitt, ska införskaffa lite nya möbler senare, typ i slutet på augusti eller nå sånt. Tror att det kommer att bli jätte bra. Kan visa er i ett inlägg senare lite grann om vad jag har planerat :)

Just nu kan jag inte göra så mycket, sitter mest och kollar runt på möbler och inredning. Väntar på att Hjärtat ska komma hem med kartonger så man kan sätta igång.

 

Hejdå gamla lägenheten! Kommer att sakna våran nuvarande lägenhet när vi väl har flyttat. För jag gillar lägenheten i sig, planlösningen och allt (även om det är lite trånigt). Jag kommer då absolut inte att sakna området och våra grannar, ska bli grymt skönt att slippa dem!



Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)