Tillbaka till startsidan?

Recension av Savidermas Nattkräm GLA-vitamin..


För cirka en månad sen fick jag hem ett paket som innehöll två pumpar med Savidermas nattkräm. Den ena lottade jag ut och den andra har jag testat själv. Tänkte nu att det var dags att recensera denna produkt.



Såhär beskrivs produkten: Huden nybildas på natten och är då som mest mottaglig för hudvård. Savidermas nattcreme är en riktig energikick för trött, torr och livlös hud. Den innehåller morotsextrakt som ger huden lyster, A-vitamin som går på mörka fläckar (melaninet) och E-vitamin förebygger rynkbildning. Macadamioljan hjälper till att bevara fuktigheten i huden och är bra för torr och åldrande hud. Gurkört är den bästa GLA källan och den tas lätt upp av huden.

Användning: Appliceras på rengjord hud varje kväll. Kan också användas som crememask. Rengör huden. Applicera sedan ett tjockt lager creme (undvik ögonkonturen). Låt sitta i 5-10 minuter så att huden får ta upp det den behöver av cremen. Torka sedan bort eventuellt överflödig creme.

Effekt: Huden blev helt klart piggare av denna nattkräm, den känns inte lika matt och livlös utan det finns lite mer lyster i ansiktet. Hyn blev ordentligt återfuktad, och eftersom att krämen är så fet så blir du kvitt dina torra fläkar i ansiktet riktigt fort.

Sammanfattning: Jag tycker att denna kräm funkade riktigt bra, och eftersom att krämen är så dryg (du behöver inte mycket kräm till ansiktet, räcker med en liten klick) så räcker den riktigt länge. Min hy blev piggare och lenar, alla mina torra fläckar som jag har i ansiktet försvann efter några dagars användning. Dock har den ett minus, och det är lukten. Jag gillar sånt som luktar gott, och det gjorde inte denna. Lite jobbigt att behöva smörja ansiktet med något som inte riktigt luktar bra. Men den gjorde helt klart det den skulle, och det är jag riktigt glad över. Men de får gärna se över doften, om det kanske går att förbättra?

Slutbetyg: ♥♥♥ / 5


Sandra Vidlund

Kul att du gillar våran nattcreme :) Synd att du inte gillar doften. Det är mandarinolja som doftar. Mandarinolja sägs öka elasticiteten i huden. Vi väljer inte bra våra oljor efter doft utan också fuktion. Men den luktar inte så mycket tycker jag :)



Ha det fint i solen!

| http://www.saviderma.se
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)