Tillbaka till startsidan?

Vad är Leauge of Legends?..




League of Legends är ett onlinebaserat lagspel. Man spelar i team på 3 eller 5 spelare, på 3v3 eller 5v5 banor. Spelet går helt enkelt ut på att vinna över motståndarlaget. Det är ganska mycket tänka i spelet, man måste planera sina drag, vilka grejer man ska köpa och hur man ska spela. En match på 5v5 spelare tar mellan 30-90 minuter beroende på.

League of Legends är ett gratisspel, så det är bara ladda hem och börja spela.



Hur går då spelet? Vad ska man göra?..

Jo, spelarna delas in i lag på tre eller fem spelare beroende på vad man väljer. Antingen tar man "blind pick" och paras ihop med spelare i ungefär samma level, eller så sätter du ihop ett eget team och möter de som är jämlika ditt team. Varje lag startar på varsin sida av kartan, nära ett så kallat Nexus (kärnan i din bas). En match vinns inte förrän motståndarlagets Nexus är förstört, eller när de andra laget gett upp. För att man ska lyckas komma åt Nexus och förstöra det så måste man kämpa sig igenom en mängd kanontorn, Turrets.

Under spelets gång är det upp till spelarna att försöra så många av motståndarlagets Champions (spelfigurerna) och Minions (små icke-spelbara figurer som regelbundet avgår ifrån basen för att attackera motståndarlaget) och de neutrala monsterna i skogen för att kunna gå upp i level. Alla spelare startar på level 1 i början på matchen och kan komma upp till level 18 som mest. Man kan köpa en mängd olika Items som gör ens Champion starkare, dessa Items köps med guld som man får när man dödar Minions eller Champions.



Alla som känner sig sugna att testa tycker jag ska göra det. Det är grymt kul spel, och det är ett väldigt bra tidsfördriv. Jag trodde inte att jag skulle gilla detta spelet först, men se på fan.. Nog fastnade jag där jag med.


Emz

Att du inte la ut en bild då du spelar, det skulle ju vara häftigare ;)



..Bara hojta till om du har tråkigt nån dag å vill spela en match eller två, för den igår blev ju inte av eftersom vi sprang om varann :P



LoL ftw! xD

Kram!

| http://emmelisa.blogg.se/
Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Det verkar ju himla kul! :D Om jag inte har nåt att göra så vet jag vad jag kan göra, hihi



sv: hihi ja visst ditt tips om en ljusare bakgrund. Tycker du den jag bytte till nu blev bättre? :)

| http://adaras.se
Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

sv: hihi ja visst hittade vi mycket fint på IKEA! Det är ju bästa stället om man ska handla möbler. ;)

Billigt, snyggt och bra.



Hihi jag tycker absolut du ska fortsätta med smink-inlägg! Det var jättekul att läsa!



Håller med dig! :D Vore superkul att träffas IRL! Brukar du åka ned till Stockholm något? :)

Kram

| http://adaras.se
Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

sv: haha okej, vad fanns det för intressanta saker då på kläm och kännpartyt? :P Köpte du nåt? :)



ÅÅh vad kul om Nils kunde skriva i din blogg. Hälsa han att jag tycker det är en bra idé! :) Vi behöver lite manliga åsikter här i bloggvärlden också. xD Kul att du gillar att Simon skriver i min blogg. hihi



Soda Stream är ju supergott! :) Vi måste köpa lite fler flaskor så att man kan ha här uppe. ;)



P.S jag tycker absolut du ska ta och kontakta några företag. De värsta som kan hända är att du får ett nej. ;)

PUSS & KRAM!

| http://adaras.se
Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

sv: tack vad snäll du är som säger det! :)

Kul att få stöttande kommentarer! Jag har så lätt att ta åt mig av negativa kommentarer och glömmer lätt bort alla positiva. Men nu vägde de positiva kommentarerna upp och det känns ändå som du säger att det är mitt val vad jag gör med min blogg. Om någon tycker det är stört så behöver ju den personen inte läsa. :P

Tack gumman! :)

| http://adaras.se
Jenny

Skitkul spel! Spelade det som besatt under en period! Var dock längesedan nu! Får nog ta upp spelandet igen :)

Isabell

Aha, där står det ju en massa om spelet! Hann inte se det igår ;D Jag är lite rädd för att bli beroende av något spel dock, så jag hoppar över att testa. :p



Svar: Haha ja, jag tyckte du skrev ett så roligt inlägg så jag ville testa jag med. :D



Haha, bra idé. ;)



Nej det är klart. Det är/var så många faktorer som spelar in, det är omöjligt att tänka hur man kunde gjort situationen bättre. :p

Väldigt intressant är det i alla fall, att se hur små reaktioner kan bli något så stort.



Hoppas du får en trevlig helg,

Kram!

Isabell

Svar: Jag har inte märkt någon större skillnad på hår eller hårbotten än, det kan ju ta någon/några veckor innan man märker sådant. Jag håller dig underrättad! ;)

Tycker absolut du ska testa i alla fall, det förlorar du ju ingenting på :) Kolla på junes blogg (junesabstracts.blogg.se), där finns massa bra bilder på hur hennes hår har ändrats. Visserligen har hon lockigt hår men balsammetoden ska funka för oss platthåriga också. ;)



Haha absolut! :D



Jag har jobbat på det där inlägget i flera dagar nu, satsar på lite mer välarbetade inlägg ett tag och det verkar som att folk gillar det (märks på statistiken ;D). Du får ta nån dag som du gör i ordning en massa inlägg kanske, som bara är att publicera senare. :)



Verkligen!



Haha ja, inge plugg här inte - hur blir det för dig? ;D Kram!

Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)