Tillbaka till startsidan?

Äpplen hit och dit..


Apple har ju en del produkter. Datorer, mp3-spelar, telefoner, mediaspelar och alla dess tillbehör.

Som ni vet så äger jag en iPhone. Jag lovade dyrt och hederligt att jag aldrig skulle skaffa mig en Apple-produkt eftersom att jag inte gillat Apples beteende gentemot andra tillverkare på markanden, men det gick ju som det gick. Anledningen till varför jag böt från Android (som jag älskar dyrt och hederligt) är för att det blev för mycket valmöjligheter. Jag hade sån beslutsångest över hur mina teman skulle se ut. Det var för enkelt att ändra hit och dit (då deras operativsystem är öppet). Då kom beslutet att jag skulle skaffa mig en iPhone för den är låst, man kan inte ändra i dess operativsystem. Eller, jo de kan man visst. Om man jailbreakar telefonen, men det vill jag inte.

Kanske låter konstigt att jag böt telefon enbart för att Android har ett öppet operativsystem och för att det blev för mycket att välja bland, men så var fallet. Jag höll på att bli galen och kunde aldrig bestämma mig hur insidan på telefonen skulle se ut. Nu är jag hel nöjd (älskar ändå android mer, men denna telefon var inte så pjåkig), jag kan inte ändra hur som helst utan insidan ser ut som den gör och telefonen används som en telefon och inte bara en grej jag kan ändra i. Känns riktigt skönt.



Nu är ju fallet så att jag även blivit sugen på en dator från Apple. Är grymt sugen på en Macbook, men frågan är ju: Vad ska jag ha den till? Att blogga från, vad mer? Känns lite smått onödigt att kasta ut så mycket pengar (en Macbook är fan inte billig) på en dator som jag endas använder för bloggning och surfning i sängen. Eller vad säger ni?

Ska jag spara och skaffa, eller ska jag inte? Det är den eviga, svåra frågan..


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)