Tillbaka till startsidan?

Recension av Sheer Cover från Super Glandin..


För lite mer än en månad sen fick jag hem ett Sheer Cover kit från Super Glandin. Mineralsmink som känns och ser naturligt ut.


applicerat och innehåller även alpha bisabol som har anti inflammatoriska egenskape
Såhär beskrivs produkten: Sheer Cover Mineral Foundation som ger dig tre funktioner i en produkt. Underlagscreme, puder, solskydd och hudvård. I början återfanns produkten endast på läkarmottagningar där den rekomenderades till patienter med hudproblem. Resultatet talar för sig själv - det  både ser och känns naturligt samtidigt som det håller hela dagen. Sheer Cover innehåller varken olja, parfym eller färgämnen. Fina linjer minimeras och eventuella skönhetsfläckar döljs och huden får en fantastisk lyster.

Sheer Cover mineralfoundation består av 100% naturliga mineraler och innehåller varken tillsatser, kemiska färgämnen, parfym, silikon eller talk.

Användning: Börja med att rengöra ansiktet och smörja in med fuktgivande hudkräm. Låt krämen absorbera helt. Använd sedan ansiktsprimer i ansiktet (Sheer Covers egna Base Perfector, eller din egna favorit). Låt den absorbera ordentligt innan du börjar med concealern. Blanda båda nyanserna av concealern med fingertopparna för att hitta rätt nyans för din hudton. Applicera på utsatt område med pensel, finger eller svamp.
Nu är det dags att applicera mineralfoundation. Dra en rand av varje nyans utmed hakan och se vilken som passar din hudton bäst (den kommer att vara din grundnyans för blandning). Använd locket på en av behållarna och börja blanda tills du får rätt nyans. När rätt nyans är nådd doppar du den yttersta spetsen av din puderborste i foundationen och knackar av överflödet. Borsta försiktigt ut mineralfoundation över ansiktet i cirkelformade, mjuka rörelser. Applicera ett tunt lager i början då det inte krävs mycket för att täcka.

Effekt: En perfekt hy där du döljer skönhetsfläckar, rodnader, skavanker och mörka ringar under ögonen. Låt din naturliga skönhet lysa fram. Du kommer att se och känna dig vackrare än tidigare med denna mineralfoundation.

Sammanfattning: Min första tanke när jag började sminka med Sheer Cover var att det var en bökig och omständig produkt då man var tvungen att blanda hit och dit. Men det ändrades ganska fort då jag fick se resultatet. Sheer Cover täcker verkligen det den ska täcka, och gör att hyn ser perfekt ut och får ett fantastiskt lyster. Det lätta, enkla och fina resultatet gör att man inte känner sig sminkad överhuvudtaget.

Det enda som gör att den inte får full pott är att det tar ganska lång tid att sminka sig. Det är en del steg att gå igenom och man måste invänta absorbering. Det tar lite längre tid än andra produkter jag har testat, men man får så fin hy och den är i övrigt lätt att ha och göra med så väntan är helt okej.

Verkligen en produkt jag kan rekomendera till alla er där ute.

Slutbetyg: ♥♥♥♥ / 5



Här har ni några bilder på mig när jag använder mig av Sheer Cover..




Är ni sugna på Sheer Cover? Då tycker jag att ni ska kika in på Super Glandin's sida och beställa er ett eget kit. Ni kommer inte att ångra er, det kan jag lova.