Tillbaka till startsidan?

Så vardagligt och vanligt som det kan bli..


Fredagkväll och jag har det mysigt i soffan med min underbara filt, Hjärtats bärbara dator och tv-serier igång i bakgrunden på tv'n. Har haft en riktigt seg dag idag och jag tror att det är den där förbannade förkyldningen som spökar. Vaknade upp med tät näsa, tjock i halsen och världens huvudvärk. Inte ens lite mysigt, men det går ju en hel del virus just nu så. Bara att gilla läget.
 
Hjärtat nördar framför sin stationära med en massa spelande, bra avslappning för honom efter en fullpackad jobbvecka. Hade jag inte varit så trött och hängig så hade jag joinat honom i spelvärlden, men jag orkar inte. Inte ens lite grann. Jag tror att jag ska ta fram min stickning och sitta med den en liten stund innan det är läge att skutta i säng, vilket är ganska snart. Men lite stickning är bättre än inget. Håller äntligen på att lära mig att sticka sockar, men jag behöver lite svärmor-hjälp för att sticka hälen. Så jag får påbörja andra sockan tills vi åker upp till Arvidsjaur igen.
 
Detta blev ett vardagsinlägg med lite allt möjligt i innehållet. Orkar inte skriva specifika inlägg varje gång, utan ibland måste man få använda bloggen lite som en dagbok och fylla den med det vardagliga som sker. Eller vad säger ni? Nog kan det vara kul att läsa om en persons vardag i mellanåt istället för att bara ha specifika inlägg? Har hur mycket som helst att skriva och berätta om egentligen, men jag känner inte att jag vill berätta om allt ännu. Det kommer när det kommer. En roligt och bra nyhet kommer då att avslöjas/berättas åt veckan. Så en av alla mina "små" hemligheter kommer ni att få reda på inom kort.
 
Imorgon kommer våra närmsta vänner hit för att fira min födelsedag i förskott. Vi ska ha en liten "get-together" med fika, lite alkoholhaltiga drycker, sällskapsspel och allmänt mys. Jag kände inte för att fira min kommande födelsedag med buller och brak, utan bara ha en lugn tillställning med de närmsta och jag kände inte för att ha födelsedagsfika på en måndag eftermiddag/kväll (fyller ju egentligen på måndag) så då passar det bättre med en helgdag.
 
Äsch, nog skrivet nu. Det blev ett längre inlägg än vad jag hade tänkt, men verkade ha en hel del på hjärtat.
 
 
Bjuder på en gammal bild på Mew. Min lilla Knorre, världens mysigaste farbror!


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)