Tillbaka till startsidan?

Hej mitt vinterland..




Jag är ingen direkt vinterälskare..
Men nog är det finare, bättre och mysigare med snö under vintern än regn, rusk och slask. Under dagarna här så har det kommit lite snö i alla fall och i skrivande stund snöar det lite grann. Det ska fortsätta snöa, enligt SMHI, till fredagkväll eller något sånt. Får väl hoppas att det kommer någon decimeter i alla fall och att den stannar kvar en stund. Det är så trist och jobbigt att vara ute och köra bil i mörkret, därav vill jag att det ska vara snö på vintern även fast jag ogillar vintern. Snö ljusar upp och gör att man ser mer efter väggarna och i dikena. Äh, nog snackat om denna sabla snö nu..
 
Har lite svårt att förstå att om mindre än en vecka så är det julafton. Vart sjutton har året tagit vägen? Jul är den högtid jag ogillar mest och det har sina förklaringar. Dock inget jag tänker gå in på, men det har hänt så mycket skit kring jul tidigare och detta året är det ingen skillnad. Att man aldrig kan få vara glad och njuta av en högtid, en högtid som ska ge glädje. Det detta år är dock inte kopplat direkt till julen, men eftersom att det skedde igår och är i anslutning till jul så spär det på min förakt mot julen. Alltid ska det hända något kring jul, aldrig en lugn stund.


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)