Tillbaka till startsidan?

Vecka 8, dag 1 - Min musiksmak..


Vad för slags musik gillar du?
Jag tror att vi har en kategori som passar mig lite bättre denna vecka än förra veckan. Min musikstil är olika från dag till dag. Så i dagsläget skulle man klassa mig som allätare - förrutom att jag verkligen inte klarar av jazz, techno och klassisk musik. Mitt hjärta klappar lite extra mycket för rock och metal, och det kommer det alltid att göra. Men det är trevlig att lyssna på lite pop lite då och då. I bilen spelar jag mycket pop, sånt som rullar på radio just nu medan jag spelar mycket rock och metal då jag städar eller är arg. 
 
Jag är en sån som speglar mycket av mitt mående i musiken jag lyssnar på för stunden. Är det mycket tung musik, metal och dylikt då är det oftast något som stör mig eller som jag kämpar lite med, medan om det är mycket pop så är jag på ganska glatt och välmående humör. Givetvis kan jag lyssna på metal bara för att jag gillar musiken och har vissa låtar jag fastnat för som gärna får spelas om och om igen utan att det avspeglas från mitt mående. Vad lyssnar mina läsare på för musik? Något ni kan tipsa om? 


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)