Tillbaka till startsidan?

Vecka 1, dag 2 - Nystart eller som vilken dag som helst?


 
Jag kan ju säga, med all säkerhet, att jag inte ser det som vilken tid på året som helst i alla fall.
Det är ju för att jag och Hjärtat firar vår förlovningsdag på nyår, så den tiden på året kommer alltid att vara lite speciell. Men jag ser det ju inte helt och hållet som en ny chans att börja om heller. Finns som inget i mitt liv som jag skulle vilja börja om med, göra om helt och hållet och börja om från början. Det som har varit har ju gett en erfarenheter och, på ett eller annat sätt, stärkt en. Då ser jag hellre det nya året som en chans till att prova saker. Både nya saker men även de gamla en gång till - kanske det får en bättre utgång den andra gången än vad man hoppades på första gången? 
 
Jag vet med säkerhet att jag kommer definitivt att prova på både nya saker men även ge gamla saker en chans till. Hur kan man veta att man inte klarar av eller vill om man inte prova det en gång till? Jag måste prova för att se om det kan ge något eller inte. Lite kryptiskt kanske, men så är det ibland.
 
Varje år som kommer ger en möjligheten att förändra saker som varit och gå vidare från det. Men man ska aldrig glömma att det som har varit, har varit av en anledning.
 
Taggar: 365dagarsutmaning, Utmaningar


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)