Tillbaka till startsidan?

Vecka 10, dag 4 - Vem skulle du välja?..


Om du fick välja en artist som skulle medverka i Melodifestivalen, vem skulle det vara?
Men oj, detta var verkligen inte lätt. Det finns många artister som jag tycker är riktigt bra. Men vill jag se dem i melodifestivalen? Nej, jag tror inte det. Det känns lite som att de förstör sitt rykte och sin image om de ställer upp i den musiktävlingen. De är redan stora och har redan en publik, varför skämma ut sig genom att vara med i melodifestivalen? Även om någon av de band jag lyssnar flitigt på skulle ställa upp, så skulle de aldrig gå vidare. Tror verkligen inte att svenska folket skulle skicka de vidare för att representera oss i Eurovision. 
 
Kort och gott så tror jag inte att jag skulle vilja se någon speciell i melodifestivalen. De har ju redan sina stammisar som kommer vart och vartannat år. 


Fotograf Annie

Egentligen är det lite tråkigt att det är sådär att melodifestivalen inte har bredare musik med. Tycker att det är tråkigt att det är lite "barnprogram" över det hela... :P

Svar: Eller hur? Jag gillar verkligen inte att Christer Björkman är den som styr alla trådar och håller koll på vilka låtar som ska och inte ska vara med. Sällan kommer några riktigt bra låtar med. Rena rama lekstugan, så jag håller helt och hållet med dig om att det är lite barnprogram över det.
Jennie Johansson

Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)