Tillbaka till startsidan?

Vissa dagar är jobbigare än andra..


 
Idag är en sjukt trött och jobbig dag..
Helst av allt hade jag velat ligga kvar i sängen hela dagen, men det kan man ju inte göra. Finns alltid något som måste fixas antingen hemmavid eller någon annanstans. Klev upp strax efter kl 10 och har lallat runt sen dess. Har varit på mitt möte på eftermiddagen och nu sitter jag bara och inväntar att Hjärtat ska komma hem från akuten. Karln har givetvis lyckats trampa in en spik i foten under pågående sovrumsrenovering och med tanke på hans hälsostatus just nu så tyckte hans läkare att han skulle åka in på akuten och ta sig en stelkrampsspruta. Får väl se när han kommer sig därifrån, för då blir det veckohandling. Skönt att få lite mat i kyl/frys och skafferi, just nu finns inte så mycket mer än basvaror.
 
Senare ikväll så blir det att fortsätta vår renovering av sovrummet. Det ska rivas och ångas bort resten av tapeten som sitter på väggarna, när det är gjort så ska väggarna få torka, luftas och vila ett tag. Medans de gör de ska vi passa på att borra hål för takdosorna, måla taket och bakom elementet. Men borrningen och målningen tar vi en annan dag. Kanske imorgon, vi vill bli klar så snart som möjligt men vi vill inte stressa. Bloggen kommer tyvärr att innehålla mestadels renovering nu, med tanke på att det är de som pågår i våra liv som mest. Ska försöka ta mig tid och gå igenom lite bilder och blogga om annat roligt också, men jag lovar inget.


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)