Tillbaka till startsidan?

Nu får ni fan lägga av, lär er acceptera och respektera istället!


Alltså, när ska detta sluta? 

Vem fan bryr sig hur folk röstat egentligen? Och att folk har röstat på SD.. Vad spelar de för jävla roll? 
SD's politik är inte rasistisk, ta och läs den själv så får ni se. De som alla har hakat upp sig på är deras invandringspolitik. Vad är det för fel med att hjälpa invandrare på plats i deras egna länder än att de ska behöva flytta hit och känns sig isolerade? Vad är det för fel med att bara ta in de som verkligen behöver det? Sverige tar in mer än vad vi klarar av i dagens läge, och på vilket sätt är det bra? Det gynnar ingen, varken oss svenskar eller invandrarna. 

Jag har inte röstat på SD i valet, men allt snacka om att inte prata med folk mer om de har röstat på SD. Och att man inte ska vara vänner länge är bara så fruktansvärt löjligt. Herregud, har människor inte rätt till egna åsikter? Jag trodde att man hade rätt i dagens samhälle att uttrycka sina egna åsikter och ändå bli accepterad. Seriöst, lär er att acceptera och respektera folk.

Anledningen till varför SD kom in i riksdagen är för att många tycker att invandringspolitiken är dålig, och jag kan inte annat än hålla med! Den är åt helvete, men ingen av de restrerande partien gör något åt de. De pratar inte ens om de, självklart är de då SD som blir uthängd som dåliga då de vågar säga nått.

Om SD var så rasistiskt hur kommer de då sig att många invandrare röstat på dem? (inte bara, men väldigt många invandrare har faktiskt röstat på dem) Jag skulle aldrig försvara ett rasistiskt parti, och de gör jag inte heller. Att SD hade en dålig valfilm, de får de själva stå för. De gör dem som sagt, INTE rasistiska. Jag är inte på något sätt rasistisk, men ändå anser jag att SD har helvetes bra politik. Sån politik behöver vi idag, eftersom att varken det rödgröna eller de blåa blocken har något vettigt att komma med.

SD har inget emot invandrarna i sig, utan enbart invandrarPOLITIKEN. Det är inte rasism eller främligsfientligt som ni vill få det till att vara.

Nä, skärpning folket! Det är ni som beter er dåligt, inte SD.


Anna

Hej vännen!



Jag håller med dig till många delar. Det är dumt att ta bort vänner från vänlistan på grund av vad de har röstat på. Alla ska ju få rösta på vad de vill...



Men jag villa att du läser det här inlägget som finns på en av de bloggar jag följer. Det här är en tjej med skinn på näsan och som är insatt i mycket. Framförallt genus, feminism och politik.

Det kanske får dig att förstå att det finns många i vårt avlånga land som verkligen tar avstånd. Jag gör det, dock inte genom att välja bort vänner eller för den delen se ner på dem som har röstat.

Och jo. Det är många invandrare som har röstat. Försår det också, men det har sin förklaring.



http://ladydahmer.blogg.se/2010/september/utkast-sept-20-2010.html



Historia finns för att vi ska ta lärdom. Har vi gjort det nu då?



Kram på dig!

| http://meandmy.bloggplatsen.se
Anonym

hej du! får jag fråga en grej? skulle du kunna fixa min sidmeny så den blir något liknande med din? kram <3

Anna Vesterlund

Jag håller med dig i mångt och mycke i det du skriver om SD, jag la inte min röst på dom men jag tycker absolut att dom är välkommen in i riksdagen. Det betyder att moderatidioterna inte helt kan styra svergie själv utan ett samarbete, iaf nu när miljöpartiet inte är intresserade :)

SD ansågs inte som ett "rasistiskt" parti förräns de släppte valfilmen, det var då de flesta partierna börja skrika ut om SD. Tycker det är svamligt att hela den här jävla valdebatten handlade om SD:s rasistiska åsikter, fast det är klart... partierna var rädd för att få in dom i riksdagen så dom var tvungen att svarta ned dom på nått sätt för att folk inte skulle rösta på dom. Folk är helvetes less på att ha det såhär, gamla betalar för mycket skatt och ungdomar går arbetslösa. Då folk blir less så är det juh ett bra sätt att visa det på, genom att visa de andra partierna att man börjar vara less och vill ha något parti som är mer rak och ärlig i vad dom säger så blir effekten denna, dom får många röster. Jag fick en chock då jag såg en av dessa debatt kvällar, då R i Moderaterna fick frågan om välgörenhet. Det visar sig att svergie skänker bort miljarders miljarders med pengar till små olika styrande byar med diktaturer, då han blev ifrågasatt varför i h-vete vi gör så svarade han - Ja men det har bara alltid varit så, det räknas in i den svenska budgeten och dom pengarna håller vi kan så det finns. Då kan man juh fundera över varför halva svenska befolkningen går arbetslösa om vi skänker bort pengar till små små byar med diktaturer. Det var faktiskt just Jimmie som berättade om dessa pengar, och som sa att det var helt onödigt att skänka dessa pengar då vi själva inte klarar av att ta hand om oss. Nepp, kankse vill jag inte ha dom styrande.. än. Visar dom sig sluga och står upp för de folket dom nu har bakom sig så kanske man lägger sin röst på dom i nästa val, men än så länge ser man dom bara i riksdan! :)



Sen ursäkta, kan jag väl tycka att det är patetiskt och omoget faktiskt att man inte kan umgås trots olika åsikter. Det gör väl inte dig till någon annan människa än vad du redan är, och var och en har rätt till sin åsikt då vi har yttrandefrihet i svergie.

| http://annaershammar.blogg.se/
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)