Tillbaka till startsidan?

Dra på trissor vilken helg!


Ja, nu var helgen över. Har varit en ganska händelserik helg ändå, hann med ganska mkt.

Fredagen var en lugn dag. Jag och Nils käkade godis och bara mös, ut på stan och kollade.. Fanns inget intressant, så vi for ganska snabbt hemåt..

Lördagen hände de desto mer. Började med att Emmie och Baggis kom hit strax efter 15 tiden. Vi startade grillen och åt massa god mat, gjorde efterrätt, Chokladkaka med vanilj sås. Var underbart. Vi spelade lite yatzy, uno och bara trivdes. Sen mitt i allt kom vi på att vi ville gå ut en sväng, var ju så länge sen vi var på krogen. Så vi gjorde oss i ordning och drog på kalles. Väl där inne mötte vi Nille och Sandén, surrade med dom en stund och bara skrattade. Sen hittade Nils sin gamla kompis Robin. Trevligt att råka på honom, ganska udda men trevlig prick. Surrade och skrattade ännu mer. Väldigt trevligt, sen mitt i allt häver Robin ur sej att det skulle vara nakenbad i södra hamnen och frågade om vi skulle hänga med. Mycket riktigt så gjorde vi det, fast vart inge bad för varken min eller Nils del. Var lite för kallt för våran smak, både i luften och absolut i vattnet. Det kom massa folk och det tjoade och hadde sej. När Baggis väl tog sej ur vattnet, och JA, för alla som undrar, Baggis badade naken ;P Mohaha!.. I vilket fall som helst, när han väl tog sej upp och hade klätt sej så gick vi till Adana och fixade käk. Sen gick vi fyra, jag, Nils, Baggis och Emmie hem till Emmie och Baggis. Därefter gick vi hem, ganska skönt att komma hem och lägga sej i sängen ska jag ta och tala om för er. ;P

Kan säga att Nils var väldigt påverkad, min lilla fyllkajje ;P Han är så söt, när han är full.

Sen söndagen, då sov vi tills vi vaknade.. Bara trivdes och kollade på film. Sen började det att braka på utav helvete här, då hade åskan kommit på besök. Så vi drog ut till Djupviken och kollade på blixtrarna, och många var dom. Lös upp hela himlen och gigantiska var dom. Väldigt mysigt. Sen for vi till Fårön. Skulle se om vi kunde hitta lite vatten på andra sidan fårön, det gjorde vi... Och älgar hittade vi oxå, två stycken. Ganska stora och fula, fast Nils verkade gilla dom. Han stannade bilen, vevade ner rutan och ville gulla med dom ;P Fast dom tittade bara på Nils som om han vore en riktigt knäppgök, och jag förstår dom.. För det tyckte jag med ;P

Idag har det inte hänt så mkt, har åskat lite mer idag. Fast väldigt lindrigt, iaf här hos oss. Sen har vi varit och kollat på en olycka som inträffat i Öjebyn. Jag hade inte velat sitta i den sista bilen som krockade, ajajaj.. Jag förstår varför de säger att han skadades allvarligt och var tvungen att fara till Sunderbyn. För det finns inte så mkt bil kvar så att säga.

Här kan ni läsa om olyckan om ni känner för det. Sista bilen är, som sagt, inte fin..
http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=4788945

Näe, nu ska jag se om inte Nils vill se en film med mej eller nått. Är ganska trött och det skulle vara skönt att bara få mysa lite grann i soffan och kolla på film.

♥ N I L S ♥


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)