Tillbaka till startsidan?

Nils tankar om vad som händer och sker!


Det är redan uppgjort, varför tror du att jag har sakerna nu? Vi kom överens om att jag skulle ta soffan och sängen pga att JAG fick pengarna av mina släktingar. Vi delade upp sakerna rätt och slätt. Nånting som inte har framgått i dina inlägg eller konversationer med dina kompisar är väl att jag har betalat för möblerna som vi köpte tilsammans, vi köpte en sängram med tillhörande sängbord och vi köpte en tvbänk. Dom sakerna betalade jag hälften av till dej när du stack. Motvilligt, men jag gjorde det ändå för att du hade så lite pengar. Pengar som jag inte skulle ha betalat, du skulle ha tagit sängen istället och gett mej pengar för den.

Ska vi gå ner till din gold-digger-nivå så ska jag ha halva: hyran, bredbandskostnaden, elförbrukningen, tv-avgiften. x2 för dom 2 månaderna jag fick leva i en lägenhet som stod på oss båda. Ska vi dra upp alla kostnader som bensin, hundmat osv? Sen har vi ju ringarna. Förlovningsringar är inte gratis! Jag sitter med 2 ringar nu som jag inte har någon användning för. Häften av den kostnaden då ?

Eftersom att du köpte en hund medans vi var sambos så har jag rätt till halva hunden precis som du har rätt till hälften av katterna. Jag köpte desutom 2 säckar hundmat just innan du stack. Vad hände med dom? Dom tog du, du ska betala mej för dom. Är det inte så? Du vet, sambolagen säger att hälften av allt som köptes in under den tid vi var sambos ska gå till mej.

Sen så skriver du att jag behöll gardinerna. SHIT vilka då? Jag kom hem en dag och då var alla fönster tomma. Jag har köpt mina gardiner på dollarstore, eller fått av mina föräldrar, du lämnade ingenting till mej!
När vi lika är igång så känner jag ett sug efter skor! Hälften av alla skor som du köpte när vi var sambos är ju mina! När ska vi dela upp dom?

Det är så hemskt att du ska komma 7 månader efter att du flyttat ut och börja tjata om pengar. Jag misstänker att du har slut pengar och att det kliar i fingarna efter nya skor. A-kassan verkar ju inte räcka till dom inköp du vill göra.

Innan jag avslutar detta inlägg så vill jag bara svara på det du skrivit. Du säger att jag inte är samma person som du träffade när du var 16.
Jag kan ju bara säga samma sak om dej, människor växer upp. Det har jag gjort men tydligen inte du. Hade jag vetat att du skulle bli ett pengagalet ex så hade vi inte kommit så långt som att bli sambos. Du vill bara ha pengar. Om vi säger såhär, jag kan lika gärna begära pengar av dej så får du soffan och sängen. Det är ju tydligen så, allt som är inköpt är gemensamt. Dvs om det är som du tror att det är så kan jag säga: Du är skyldig mej 8000:- ge mej dom nu, du får soffan och madrasserna. Jag vill inte ha dom, så varför ska jag behålla dom? Det verkar ju som att du vill ha dom, så punga ut med 8000:- så får du som du vill.

Sen vill jag säga att jag tycker att det är du som är omogen, du säger att Jennie är omogen för att hon lägger sej i det som hon inte har nått med att göra enligt dej. Men är det någon som har rätt att säga något här så är det väl hon? Hon måste ju utstå allt som händer när du kommer och tjatar om pengar. Det du håller på med påverkar henne lika mkt som det påverkar mej. Du skickar ett sms och kräver en massa pengar av mej, Jennie skriver ett blogginlägg och vem är det som kommenterar det? Jo du! Det skriver att hon inte ska lägga sej i det som inte angår henne. -suck-

Du säger att Jennie motbloggar dej, vem är det som motbloggar vem? Vi läser inte ens din blogg. Idag är första gången på..3 månader. Enbart för att vi har hört att du snackar skit om oss, å gissa vad man läser. En massa dynga om att du anser dej har rätt till mina saker.


Visst, det finns något som kallas yttrandefrihet. Jag spelar på yttrandefrihets-kortet. Man får skriva vad man vill, man får ha egna tankar och vill man publicera sina tankar så go-ahead. Jag skriver det jag tycker och tänker, du skriver vad du tycker och tänker. Men vad ger det att börja käfta? Får Jennie inte skriva vad hon tycker och tänker!? Du skriver det du vill och det kan jag inte göra något åt. Men låt bli att hoppa på Jennie för hennes tankar.

Har vi kommenterat din blogg för nått du har skrivit? Nä, vi har inte ens brytt oss om att läsa din blogg. Jag undrar varför du läser hennes. Känner du att du måste hålla koll på mitt nya liv? Hoppas du att jag ska må dåligt?
Jag kan tala om för dej att jag har nog aldrig mått så här bra. Jag lever ett liv med den människa som jag håller kär och  jag har aldrig haft det så bra som jag har det nu.

Vet du vad jag tänkte när vi gick skilda vägar? Hoppas att hon hittar nån hon får det bra med. Nån hon blir lycklig med. Men det verkar som att du gick i banorna: "Hoppas att han aldrig hittar någon annan, hoppas att han blir olycklig".

Nu är detta mina tankar och det kan du inte göra något åt. Men det verkar som att du blir tokig när du ser att jag har det bra, när jag hittade Jennie så fick du spel. Du sa att du kunde TÄNKA dej att ta mej tillbaka OM jag ändrade på mej, detta  trots, att när du lämnade mej, sa du att du slutade älska mej 6 månader innan du tog modet till dej att dumpa mej. Är det någon som läser denna blogg som tycker att det låter som äkta kärlek? Låter det som att det förhållande skulle få ett lyckligt slut?

Jag valde äkta kärlek för det som hade varit. Jag hittade min Jennie och det är det bästa val jag någonsin gjort.

Jag tyckte att vi kunde försöka vara vänner, men det var något som inte funkade. Det som fick bägaren att rinna över var när vi alla tre, Jag, Jennie och du (Malin) gick på stan, du försökte hela tiden föra över dina tankar om mej till Jennie, du ville att hon skulle se mej genom dina ögon. Du ansåg att du gjorde henne en tjänst, du ville inte att hon skulle leva det liv du levde med mej. Guess what! Det kommer hon inte att göra! Ni är två helt olika personer med två helt olika personligheter. Du och jag passade inte ihop, det har vi redan konstaterat. Men jag och Jennie passar som handen i handsken.

Du klämmer in ett litet inlägg om att Jennie är omogen, att hon inte har några erfarenheter av vuxenlivet. Jennie har stått på sina egna ben sen hon var 16, hon har mer eller mindre levt sitt eget liv sen hon var 16. Du vet ingenting om hennes liv eller erfarenheter men ändå kan du skriva ett inlägg om hur dålig erfarenhet hon har av vuxenlivet. Så du bör ta reda på fakta innan du ens kommenterar och yttrar dej angående hennes liv.

Nog med tankar för inatt, nu går jag.

Tjing-tjong luftballong.



Anna

Måste först få säga att du skriver väldigt bra Nils! kanske skulle fundera på att skapa en egen blogg? Du har mycket att säga vet du :-)...Fy va jobbigt när det blir så där! För både dig och Jennie! Tyvärr så kryllar det av sådana människor där ute. Hoppas att det tar slut någon gång så ni får lugn och ro och kan njuta av varandra! Kram från Anna (till er båda!:-D )

| http://wesana.blogg.se/
Anna & Daniel

Ville bara skriva i välmenande ord... en jobbig situation för er båda och erat förhållande. Det skulle ta mycket hårdare för Nils ex om ni bara TOTAL ignorerade henne, för hon handlar detta inte om saker, utan enbart svartsjuka! Hennes enda sätt att visa sin olycklighet är att ta ut det på materiella saker, eftersom hon inte kan klämma åt er på annat sätt.Vem som är mest mogen i saken syns juh på respektive blogg, alltså Nils ex.Hon skriver omogna saker bara för att såra er. Vissa verkar ha en viss njutning till bråk. Allt hon vill är att krossa er.Så ett gott råd,ignorera henne och ta hand om varandra istället. Lycka till Daniel och Anna

|
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)