Tillbaka till startsidan?

Just entered my home again!


Har alldeles nyss kommit hem från middag hos Sylvia och Louise. Var riktigt trevligt. De bjöds på palt, underbart god, hemkokt palt. Det var grymt gott. Sen fikade vi lite grann och surrade massor.

De var vänliga och gav oss lite bensinpengar till våran avfärd på onsdag. De är alltid trevliga och snälla, och ibland känns de som att de ger för mycket, man förtjänar det liksom inte. Men de är deras sätt att visa att de bryr sig, kanske? Jag vet inte riktigt.

Vi hade då en grymt trevlig stund, skönt att komma bort lite grann och umgås med släktingar till Nils en stund.


S A N N A S . R U M - Sveriges största Au Pairblogg

Åh, men taack :D Gud vad söt du är. Maassa beröm och komplimanger i samma kommentar! TAACK!

| http://sannasrum.se
Isabell

Svar: Haha ja, jag vet inte hur många påbörjade designfiler jag har på datorn som sedan inte dög, oftast åt min egen blogg. Av någon anledning är det alltid mycket svårare att göra en snygg design åt sig själv, troligtvis för att man vill få med så mycket som möjligt av det man kan. Sådana gånger är det bättre att ta bort lite. Less is more som det heter ;)



Nej, det ska ju verkligen inte synas direkt vem man fått idén ifrån. :p Sedan brukar det kännas lite jobbigt om man hittar på något smart som man inte vill att alla andra ska härma, då tvekar man nästan att publicera designen. Det är synd att det är så många som inte förstår hur mycket jobb det kan ligga bakom en design, hur många timmar man prövat olika kombinationer av bilder och typsnitt, och sedan snor någon dessa idéer rakt av. Då lessnar man ju!

| http://isabellicious.blogg.se/
S A N N A S . R U M - Sveriges största Au Pairblogg

Hihi tack igen (:

Håller verkligen med! Har man en komplimang ska man ge den (:

| http://sannasrum.se
Isabell

Svar: Ja det är nog precis så det är, man får försöka hålla tillbaka lite ;D

Du skulle ju kunna lägga in lite bilder i menyn eller något, så får du in lite mer färg? :) Sen kan man ju bygga på lite hur man vill! ;D



Jag håller med dig, man ser ju inte allt slit som ligger bakom designen man gjort. Jag får kommentarer från folk hela tiden som tycker att jag tar för mycket för en design, men räknar jag ut hur många timmar jag sitter med en design är 200 kr alldeles för lite. Tar man lite mer för en design (eller ett "startpris" innan man börjar) så blir det mindre oseriösa köpare :)



Visst är det motherhood's blogg du pratar om? Jag vet att jag var in på någons blogg som var lik hennes men att skriva sådana taskiga saker som hon gjorde då var verkligen onödigt. Tycker det är fint att säga till om man ser att man har liknande designer innan den andra personen blir förbannad för att man snott material och idéer.



Själv skulle jag aldrig kunna ta betalt för en design som jag bara kopierat rakt av, man gör inte så. Hon måste må väldigt dåligt i så fall om hon gör det utan att tänka, eller så gör hon förhoppningsvis det efteråt. :p

| http://isabellicious.blogg.se/
Isabell

Svar: Jajamen, det är ju så det är. :P

Jag har också gjort gratis designer, men som du säger blir det väldigt mycket jobb med väldigt lite cred. Men det är klart, man ska ju börja någonstans och man lär sig ju en hel del. :)

Usch, jag avskyr när folk inte hör av sig! Det är bättre att säga att man inte längre vill ha designen, annars sitter man ju och väntar och funderar. :/



Viktigt att kunna göra som du säger och ta en paus när man behöver det, man måste tänka på sig själv också. Själv har jag tappat inspirationen flera gånger och då känns det inte rätt att sälja en design som jag inte är nöjd med.

Låter som att du kommer lära dig en massa nytt, bra idé! :D Själv hinner jag inte med så mycket googlande men ska gå webbdesignkurser i vår :)



Nej usch, hon är riktigt omogen! Du var ju bara ärlig, jag tycker inte du förtjänade hennes kommentarer och utbrott. Man skulle kunna tro att hon är 15 år som hon beter sig, så gör man bara inte.

Ja, designen som hon snott av Tsukii såg jag men kunde inte riktigt komma på varför jag tyckte den såg så bekant ut. När Tsukii sedan skrev om detta i sin blogg var det ju uppenbart att hon kopierat rakt av.

Såg en annan design som jag tyckte påminde mycket om en design som Bloggstyle.se gjort också, dåligt gjort.



Haha vad gulligt sagt, tack! :D Själv ser jag mig inte som en "stor" designer, jag kör mitt eget race och designar för att jag tycker det är kul, samt för att jag lär mig mycket om webbdesign tack vare bloggdesign ;D Men det är alltid roligt att höra att man inspirerar någon! :D

| http://isabellicious.blogg.se/
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)