Tillbaka till startsidan?

11 Februari ~ 2010 - Min födelsedag *suck*


Ja, min födelsedag idag då.. Usch, aja!

Vad har hänt sen sist? Ja, vad har inte hänt sen sist snarare ;S

Jag köpte ju en ny telefon, tror ni det gick bra? Jag skulle ju inte tro det. Köpte en ny tele under tisdagen förra veckan, fredag fick jag gå in med den på grund av att den hängde sig, program startade upp av sig själv och diverse andra saker.. Fick en ny direkt i butiken.. Inom 7 dagar från då man fick telefonen kan man gå in och få den utbytt på en gång i butiken om det är fel någonstans... Jag hann ha min telefon i nån timme, sen insåg jag att jag hade döda/låsta pixlar på displayen! Tro mig att det var störande då jag skulle se mina serier på telen =S Så redan måndag gick vi in med telefonen igen, och jag fick den utbytt ytterligare en gång.. var nu inne på min tredje telefon av samma märke.. och vad tror ni jag hittar på den? Jo, pixel fel.. mer pixlar än sist, samt att det fanns samtalshitsorik och internethistorik i den... ny my ass.. Begagnat kallas det.. Idioter..
Nils gick in med den, jag var för arg.. Hade jag gått in med den så hade de varit tvungna att tillkalla väktare, för jag var inte rolig att ha och göra med. Var redigt förbannad.. Det slutade iaf med att det vart återköp på telefonen och allt sades bort, eftersom att alla telefoner de kollade på hade pixel fel..

mitt tips till er är att ALDRIG köpa en Samsung Galaxy I5700 Spica.. Display fel delux på dom..

I vilket fall som helst så gick vi på stan i tisdags då, och kollade runt efter billigaste affären för nästa tele då.. Jag är ju tvungen att ha en telefon, vi hittade billigaste på Expert.. Vi beställde en och for hem. Fick ett samtal under onsdagen då som sa att telefonen hade kommit och att det bara vara att komma in.. Vad händer inte då om.. jo, telia hade inte tagit bort bindningstiden på mitt abonemang =S Dom skulle ta bort det på en gång i butiken och det var fortfarande kvar.. vi gick in i butiken och frågade varför de var kvar.. Dom sa att det tar några dagar innan det uppdateras och godkänns, så jag får gott vänta.. Och jag hade inte tid att vänta.. Nils var en ängel och ringde till Telias support, förklarade läget och hörde om det gick att skynda på.. Killen han pratade med sa då "Men, dom har ju ett intern nummer i butiken som de kan ringa, och fixa det där." Då vart jag arg.. om de visste att det gick att ringa och skynda på varför gjorde de inte de då? *suck* Nils ringde Telia butiken i småstaden och förklarade läget, sa att han hade fått veta att de visst kunde göra nått åt saken.. Killen han pratade med sa att han skulle ringa och höra, men de brukar inte skynda på nått.. men han skulle kolla.. några minuter efter att de hade lagt på fick Nils ett sms där det stod att bindningstiden var borttagen :) Så då var de bara att tuta och köra..

Vi for till expert och hämtade ut min vita skönhet! =D En telefon som jag vet att jag kan lita på då Nils har en likadan, och inga problem.. En väldigt bra och pålitlig telefon :)

Hade tänkt visa bilder för er :) En på en tele ni absolut INTE ska köpa, och sen på min vita hjälte... ^^


Här är Spican, den är väldigt fin.. Men inte pålitlig, inte för fem öre. Aldrig mer en sån..


Här är min vita hjälte! =D Det blev en sån här istället, riktigt fin telefon och väldigt användar-vänlig..
Sen att jag vet att jag kan lita på den gör att jag slappnar av väldigt mycket :)

Sen har jag nyss öppnat min första födelsedagspresent oxå :) Nils var lite för ivrig, sötungen min.. Han ville att jag skulle öppna den, han kunde inte vänta :)
I det paketet fick jag första säsongen av Ghost Whisperer - jag fullkomligt älskar den serien, men har aldrig sett den från början ;P Sen fanns det även 3 st skivor i paktet, alla 3 SABATON! ;D Iiih! Vart en lycklig Jennie kan jag lova.. Mitt favoritband någonsin, finns inget band som har min kärlek som dom har! Helt gudomliga! ;D

Näe, nu ska jag sluta skriva :) Tack hjärtat ytterligare en gång för både hjälpen med telefon och för presenterna, du är guldvärd! Jag älskar dig av hela mitt hjärta! ♥

Nu tycker jag att jag har uppdaterat nog, ni fick veta vad som pågått i alla fall.. På återseende gott folk! ^^


Moster Helan

Heij Jennie å Nils.. å massor grattis på din stora dag..hurra, hurra hurraaaa.



Nee, usch vilket elände me telefoner.. för mye finesser vettu.. de e sånt som krånglar. Du borde ha en Doro-telefon som gamlen har istället..hihihi.. de är pålitliga om nån.. bara on/off + siffertangenter.. perfekt.=)

Min mobil ser jag ingen tv på..fast det finns på den allt möjligt, har inte ens velat installera det klart, inte ens spotify å de som följer me.. Men vem vet..kanske en dag, OM det blir billigt å ha dom till sånt, vilket jag inte tror. Å telia är ju som sagt dyrast på ALLT!!!



Sköt om dej å sov nu lite.. det är ju bara natta.. du är ju ledig i natt, eller hur...jag jobbar nån timme till, sen ska jag sova..skönt. .kram på dej/er. hejdåå

|
Roland Johansson

miljoner grattis krammar från pappa....

|
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)