Tillbaka till startsidan?

Översvämning, kattbad & irritation!


Det finns verkligen inte värre än folk som gnäller och tjatar om och om igen om samma sak! Vad är det som är så svårt med att acceptera det som sägs och sen är det bra med det? Redigt less på att folk ska tjata på en, jag säger det jag vill säga.. Inge mer, acceptera det bara!

Nog om det, igår badade vi katterna :) Dom behövde få sig varsitt bad för dom luktade skunk. De gillades inte, men de var snabbt över och nu behöver de inte oroa sig nå på ett tag. Sen har jag haft en Mew som har snott min kudde i natt. Han hoppade upp i sängen, la sig på min kudde och där sov han hela natten. Så jag har legat utan kudde i natt, inte det sköna ste men de funkade. Mew var så mysig med mig, så jag hade inte hjärta till att ta tillbaka min kudde :)

Vi var även och fotade lite grann i går. Åkte efter några skogsvägar och tog lite kort. Främst på vatten, eftersom att det är översvämmat överallt. Tänkte visa lite bilder för er :) Som vanligt. Denna bloggen verkar vara en bild-blogg, främst :) Men det gör inget, bilder förnöjer :)


Lite översvämning? Vatten från Byskeälv..


Riktigt såhär mycket vatten ska det inte vara i älven! :/ Detta är Byskeälv..


Jag hittade en cola flaska som guppade runt i vattnet :)


Där träden är ska det INTE vara vatten :/


Vägen är avstängd härifrån.. Hmm, undra varför? Någon som kan ha en gissning? ;P




Där skylten är ska det egenteligen vara strand! :/


Vilken strand?!


Det gav ju mycket att bygga en ny brygga här?.. Eller så inte!


Båten ser ju ut att må väldigt bra, eller?


Jag avslutar alla översvämnings galenskaper med en bild på Vrålvon :) Visst är den fin? :P

Ja, som ni ser.. Det är översvämning, ganska rejält dessutom. Nästan varje sjö och älv här är översvämmad, mer eller mindre. Många vägar som är vattenfyllda, vissa kan man fortfarande köra efter eftersom att det inte är så mycket vatten och andra är omöjliga eftersom att det fattas väg då det strömmar vatten. Vi kan ju alltid hoppas på att det ordnar till sig ganska fort.

Översvämmning är ju inte direkt mysigt, inget man vill ska hända, eller?


Sofia

Oj, vad mkt vatten! Är det så varje vår?

jessica :)

snygga bilder :D

|
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)