Tillbaka till startsidan?

Jag ångrar ingenting!


Var till läkaren igår pga att jag har haft feber i 3 dagar helt utan anledning, har ingen förkyldning som ligger och spökar, ingenting. Så jag ringde Cederkliniken, frågade dem om det fanns något jag kunde göra hemma, och om de kanske hade någon aning om varför man har feber bara sådär. De ville att jag skulle komma in på undersökning eftersom att feber utan anledning inte är bra.

När jag kom in där så tog de en lite prover på mig, kollade blodvärdet, snabb sänkan, lämnade urinprov och gjorde endel kvinnliga undersökningar med ultraljud och vanligt eftersom att det fanns risk att febern berodde på min spiral. De kvinnliga undersökningarna gick bara bra, allt var som det skulle så spiralen berodde det inte på. Snabb sänkan hade bra värden, lika så blodvärdet. En kvinna ska ligga över 117 i blodvärde, och jag låg på 132 och det tyckte dom var jätte bra.

Däremot så visade urinprovet att jag hade mycket röda och vita blodkroppar samt äggvita i mitt urin. Vilket tyder på urinvägsinfektion, så nu blir jag behandlad mot det. Skulle det vara så att febern fortsätter efter behandlingen eller inte går över nu under behandlingen, så ska jag tillbaka. Då kan det vara något annat som är galet.

Det skumma är bara att detta är första gången som jag har urinvägsinfektion utan symtom, annars brukar jag alltid ha symtom och stora problem, men inte denna gång. Det är skönt, men känns väldigt skumt. Sen är det första uvi:n på vääldigt länge, så det var väl bara en tidsfråga innan de skulle dyka upp igen..

Skönt i alla fall att man får hjälp på en gång på Cederkliniken, och att de är villig att hjälpa en. Hade jag gått till PVC hade jag aldrig fått den hjälpen på en gång, utan de hade skickat hem mig och sagt att jag skulle ta febernedsättande för jag har ett virus på gång, eller så hade de plockat min spiral utan att vara säker på om det ens är den som orsakar något.

Jag ångrar inte att jag bytt vårdcentral och min läkare är den bästa! Hon är helt fantastisk.

Nils var ju också till läkaren, han hade en tid före mig. För att kolla upp sitt utslag i hårbotten samt för att få förnyat recepten på värktabletterna för knäna.

Han har samma läkare som mig, och även han tycker att hon är klockren och hans förtroende för läkare är minimalt. Hon gav han en spruta med kortison i knät, som förhoppningsvis ska hjälpa. Han kommer att ha ont i en vecka ungefär, sen hoppas vi att den funkar och funkar den så kan han ha turen att de sitter i upp till 2 år. *håller tummarna* Sen fick han sina recept förnyade och fick en extra stark tablett på recept för knät, Tramadol. Jag vill egentligen inte att han ska äta såna tabletter, men måste han så måste han. Han ska använda dem i nödfall, då han har kraftig värk.

Angående utslagen i hårbotten så fick han utskrivet två olika vätskor som han ska smörja med i ca 10 veckor, men han får inte börja förrän nästa vecka. Hon var och skärde loss en bit av hans utslag för att undersöka vad det kan vara, så förhoppningsvis får han svar inom kort.

Vi har fått den hjälp vi behöver, och vi är nöjda. Äntligen någon som verkligen tar en på allvar och är villig att hjälpa.


Emz

Jag håller helt och hållet med dig, Cederklinken är den bästa vårdcentralen man kan gå till, iaf här i stan. Ingen risk att de dumförklarar dig och skickar hem dig utan de vill verkligen hjälpa en. Och de var ju bra att de upptäckte din Uvi även om det lät lite kosntigt att du inte haft några direketa symtomer på det.. Fast feber är ju tecken att något är galet i kroppen.. Hoppas du kryar på dig snart :)



Vad gör du anars idag då?



Kram!

| http://emmelisa.blogg.se/
Caroline

vad skönt att du/ni får den hjälp ni behöver, det är inte på många ställen man får det :) Tänk om det fanns ett sånt ställe i Boden?

För ca 1 år sen hade jag haft ont i halsen och hosta till och från i flera månader och läkaren hittade inga fel så han skrev ut penicillin (stavning?) bara för att det kanske kunde hjälpa :S Sjukt...

Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)