Tillbaka till startsidan?

Irritation..


Jag blir ganska irriterad på folk som tror att de ska få allt gratis.

Har fått en kommentar av en som tycker att alla mina designer bör vara gratis, varför tycker du de? 
Har nån någonsin tänkt tanken att när man gör en design så lägger man ner extremt mycket tid och energi på att göra just den designen? Varför ska man lägga ner mellan 4-12 timmar på en design som vem som helst ska ta del av? Det känns lönlöst.

Är man väldigt duktig (finns många duktiga bloggdesigners) så är det väl klart att man ska ha betalt för det man gör? Jag har inte tyckt att jag ska ta betalt för att jag har inte varit tillräckligt duktig. Men nu utvecklas jag varje dag och att jag då lägger ut en design som kostar några kronor, vad gör det?

Den designen jag la ut, arbetade jag 10-12 timmar på. Är då 20kr så himla mycket begärt tycker ni? En design som jag verkligen kämpade med, och lade ner så mycket tid på, ska inte jag få nått i utbyte? Och 20kr, herregud.. Är det så farligt? Jag har sett designers som tar mellan 100-500 kr för en design, och jag la ut min för 20kr! Gnäller man för de har man verkligen inget vettigt liv, och absolut inget vettigt att göra.

Som sagt, har man lagt ner mycket tid och energi på något så är det självklart att man ska få något för det. Sluta gnälla för att man tar betalt för designer och kan ni inte sluta gnälla, lär er för fan själva då! Lär er Photoshop och alla HTML-grunder och dylikt som man behöver, och gör allt själv så jag slipper höra gnället!

Enerverande delux!


anna v

Det är ju en självklarhet att du ska ta betalt för det du gör, jag har betala 200:- för alla mina designer jag haft. Ingen annan ger bort så varför ska du? Alla timmar du lägger ned, 20:- är en fis i rymden ochen symbolisk summa. . . Höj priserna, du får ändå sålt dom :-)

| http://annaershammar.blogg.se/
Moster Helén

Skit i sånt Jennie.. avundsjuka!!! Usch!

Gör man en design till nån, så såklart ska man få ta betalt för de, å du har ju blivit så duktig på det så, 20 kr är väl ingenting!!!

De där är bara knäppt å kommentera sånt..huvva. Kram moster

| http://helanshala.blogspot.com
Caroline

Men så hemskt! 20 kr är ju ingenting, snälla nån. Det finns fan folk till allt.

Caroline

Ja, då är det bara att lära sig designa själv. Vilka idioter det finns.

Kram!

Nennan

Tycker att du lätt kan ta ut mer än ynka 20 kr, du e ju jätteduktig =)

| http://nennan.blogg.se/
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)