Tillbaka till startsidan?

Sometimes I wish that problems didnt exist...


För alla er som har frågat vad det är som har hänt angående mitt förra inlägg så ska jag nu berätta det för er. Natten till torsdag hade vi inbrott i bilen. Rutan på passagerar sidan var inslagen, stereon var utdragen och någon hade kladdat runt i bilen och på våran bakruta. Inget var stulet, allt fanns kvar. Vad är då vitsen med att slå in en ruta, dra ut stereon och dra? Jag blir så jävla förbannad, folk med jävlat nada till liv måste skaffa sig ett liv och sluta jävlas med sina medmänniskor. Ska man slå in en ruta kan man väl för fanken passa på att ta något också, man behöver ju inte göra det bara för att.

Sen att vi har grannar som dagligen är in i garaget. Vi har ett garage med 4 portar där alla platser är kopplade till varandra utan skiljeväggar. Det finns väggar efter var 4:e plats. I alla fall, grannarna är in i garaget varje morgon, varför hade inte de kunnat säga nå om de ändå hade sett bilen? Jag blir så arg, hade jag sett att en av grannarnas bil hade blivit vandaliserad på något sätt så hade jag självklart knackat på hos dem och berättat vad som hänt. Men de nya grannarna verkar inte bry sig om nått, de bara ignorerade bilen och fortsatte som inget hade hänt. Hade det varit de gamla grannarna så hade de inte tvekat till att komma till oss och säga nå. Fan vad jag saknar de gamla grannarna!

Karln i lägenheten vägg i vägg med våran klarar inte ens av att titta oss i ögonen längre, efter det som hänt. Det är som att han vet att vi, eller i alla fall jag, är förbannad för att de inte kom och sa något till oss. Vi var tvungen att upptäcka det själva torsdag eftermiddag då vi skulle och handla.

Nej, nog tycker jag att man kan vara såpass medmänsklig att man säger till om något inte står rätt till. Eller tycker jag fel? Hur skulle ni ha gjort?

Detta var i alla fall vad vi möttes av då vi kom fram till bilen..



Det är himla tur att Niclas hade en ruta till övers i deras skrotbil som står på deras gård, annars hade vi inte haft en trevlig resa till Arvidsjaur igår. Just nu, medan jag sitter och skriver detta så håller Nils och hans pappa Per på att fixa upp bilen. Städar den, fixar sidoklädseln som blev förstörd, kollar om de ska byta till andra rutor och så vidare.

Det kommer nog att bli bra vilket som när det är klart. Dock bara tragiskt att det skulle hända.


Isabell

Fy vad tråkigt! Tycker absolut man ska säga till om man vet att något hänt med grannarnas bil/hus/whatever, det är så grannsämja funkar. Grannar kan vara en så stor tillgång om man har bra sådana och tvärtom (tro mig, jag vet).

Och det är ju såklart helt sjukt att någon gjort det "bara för skojs skull", inte för att sno något. Visst blir man förbannad om någon vandaliserat för att sno något, men när de gjort det bara ändå... Fy fan.



Svar: Absolut, gå med huvudet högt! :)



Och vad fint du gjort på bloggen förresten, jag skulle skriva det i förra kommentaren men glömde helt. Jättefint! :)



Kram!

Caroline

Men shit, vad är det för fel på folk? Sånt där gör en så arg.

Emma k

Så jävla dålig stil att dem inte sa något! Visst ringde ni polisen och anmälde det eller?



Är säkert några jävla drogpåverkade ungdomar som har lite för sig och är enormt korkade!

Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)