Tillbaka till startsidan?

Fy fanken, aldrig i livet..


Fy för alla dessa lurare på nätet. Aldrig att jag tänker sätta in pengar på någons konto då personen enbart går att kontakta på mail och vägrar svara på ens frågor. Om man skickar ett mail med massor med frågor, och säger att man bor i samma stad och vill komma och kika på produkten i annonsen, och får till svar att man kan sätta in x antal kronor på personens konto så skickar personen produkten. Visst låter de normalt? Svar nej! Svarade inte på någon fråga och aldrig att jag tänker ha produkten skickad till mig då jag fan bor i samma stad.

Jag och Nils skickade varsitt mail till denna person för att se vad personen i fråga skulle skriva. Och han svarade exakt likadant till oss båda även om vi skrev helt olika saker. Sjukt störande. Han skrev att han har fått tonvis med mail angående produkten och att man skulle sätta in pengar på hans konto så skickar han produkten. Seriöst? Om någon verkligen sätter in pengar på hans konto efter det där mailet då är de dumma i huvudet, det märktes långa vägar att det inte var seriöst. Och om han var seriöst, hur smart är det då att skicka samma mail till alla som skrivit till en? Man lurar ju x antal personer om det är en del som är så korkade att de flyttar över pengar. Man pratar klart med en eventuell köpare innan man skickar ut hur betalning och skippning/hämtning ska gå till.

Aja, nu känner jag att det bara blev en massa babbel. Men är grymt irriterande, kommer aldrig köpa nått av en som enbart har kontakt med en via mail, och som skickar samma mail till alla som kontaktar en. Nej, nej och åter nej.

Nog om det, nu har jag avreagerat mig lite grann. Nu går jag och sover, god natt!


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)