Tillbaka till startsidan?

Produktiv plugg vecka...




Jag har varit sjukt duktig denna vecka, än så länge, även fast bara halva veckan har gott. Lär vara sjukt duktig hela veckan känns det som.

Måndag och tisdag pluggade jag med Anneli, hemma hos henne. Det är så underbart att ha någon att plugga med även fast man pluggar olika saker. Man känner sig så bra, och man får verkligen sakerna gjorda. Anneli är helt inne i sitt, och koncentrerar sig på allt hon ska fixa för att hon verkligen vill klara det, och jag fokuserar på mitt för att jag verkligen vill klara mitt.

Det är en win-win situation och vi klarar det galant. Idag var det dock inge plugg med Anneli, för hon hade gjort andra planer. Så jag pluggade på hemma, och vet ni vad? Jag har lyckats få in de inlämningsuppgifter som ska vara inne på fredag och jag har pluggat till mina prov. Känns grymt skönt. Nu ska det bara nötas lite mer så är jag klar med dessa moment i mina kurser, då är det bara att starta nästa.

Imorgon ska jag iväg till Anneli igen, och då blir det ännu mer plugg för hela slanten. Jag hoppas att hon kommer att vilja plugga med mig helt igenom tills jag är klar med mina kurser, i den mån vi båda kan. För det känns så grymt bra att ha någon vid ens sida som också pluggar, som inte stör en. Detta gillas skarpt, våra pluggdagar.. Och vi bakar ju in promenader i dessa dagar också, så vi är inte bara duktiga med böcker, vi är även duktiga och rör på oss! Grymt!

Det känns så underbart bra med vänner som man kan göra allt och lite till med. Anneli ställer upp för mig, och jag för henne. Jag behövde en pluggkompis för att kunna koncenterar mig och hon tvekade inte alls på att ställa upp! Tusen tack sötnöt! Du är bäst!