Tillbaka till startsidan?

Before I put on my makeup...




Detta var gårdagens sminkning.. Enkel och snygg sminkning :)



Jag startade med att lägga en lager med primer på ögonlocken, ända från fransraden upp till ögonbrynen. Sen lade jag en grund med den ljusrosa. Från ögonvrån och hela vägen ut, från fransraden och upp till globlinjen. Sen tog jag den ljusare av de tre lila färgerna och tonade den lite grann från utkanten av ögat och in emot mitten av ögat, inte längre än till mitten. Efter att jag tonade med den så tog jag den lila färgen (den längst till höger), lade ett lager i utkanten på ögat, från utkanten och in mot ögat, cirka en centimeter (den ska inte gå hela vägen till mitten). Ta sedan den mörklila och gör likadant, efter det lägger du ett lager med den svarta och sotar från utkanten av ögat och in mot mitten. Gör likadant med den som den mörklila fast du använder även lite av den svarta i globlinjen. Sen tar du en borste och sotar ut alla skarpa kanter, så du får fina övergångar.

När det är lagt så tar du den grå glittriga och lägger ett tunt lager precis nedanför ögonbrynen som en highlight, sen lägger du den även i ögonvrån och lite under ögat. När alla ögonskugga är lagd så tar du en eyeliner och drar en linje ovanför fransraden. Du väljer själv hur tjock/tunn du vill ha den. Du tar även eyelinern och drar en rand i den undre fransraden, så nära vattenlinjen som möjligt. Dra från ögonvrån och så lånt in du vill att den ska gå. Jag valde att dra den nästan hela vägen för att jag tyckte att det var fint. Ta sedan och dra en sväng på vattenlinjen med valfri eyeliner (svart, vit, grå, blå, lila), inget måste.

Sen lägger du på mascara, den mängd du själv vill ha. Lägg på både övre och undre fransraden. Sen applicerar du annan valfri smink. Jag använder inge annat smink än detta för tillfället.

Primer, ögonskugga, eyeliner och mascara är mina favoriter just nu. Använder mig mest av det.



Såhär blev min sminkning och jag gillade den. Det var första gången jag sminkade mig med rosa och lila nyanser. Ursäkta om inlägget vart lite rörigt, första gången jag skriver ett inlägg om hur jag sminkar mig.

Fick idéen om att skriva om mina sminkningar av sötaste Ida, hon tyckte att jag sminkade mig så bra. Tusen tack, jag ska försöka hitta ett sätt att skriva som gör att det blir mindre grötigt, men ni får nöja er med att det är grötigt tills jag har hittat mitt sätt att skriva..