Tillbaka till startsidan?

Tjat, tjat, tjat om klippning..


Ja, det tjatas kanske mycket nu om att jag har fixat håret men jag är så nöjd. Det syns verkligen att det blir skillnad, det är de som känns så jävla bra.

Hade tänkt bjuda på ett litet kollage med bilder, från bild innan jag började fixa håret till en 3-4 bilder från idag. Tänkte även berätta lite kort..


Det startar uppe till vänster, och går sedan från vänster till höger, uppifrån och ner.

Första bilden är en bild som togs någon dag innan jag bestämde mig för att använda mig av blonderingsmedel hemma, inte en så lyckad plan, men så blev det. Jag var standard svarthårig och ville göra något nytt. Jag visste hur de skulle sluta, men jag ville ändå.

Andra bilden är när jag just hade använt blonderingsmedlet i håret, som ni ser så är jag ljus i luggen och hårbotten, topparna är fortfarande mörka. Det är standard då jag väljer att göra det hemma. Inte direkt snyggt, men något jag är van (eftersom att jag ofta experimenterar och leker) och då är jag inte direkt brydd över hur det ser ut.

Tredje bilden är från då jag hade varit till min kusin första gången för att fixa till håret. Hon lade in lite ljusa slingor och en ice-toning, för att kunna dämpa det gula. Klippte lugg på mig men sparade längden på det övriga håret (eftersom att jag vägrade att klippa bort det).

Fjärde bilden, det var andra gången jag var och färgade håret. Det var samma vecka som första gången, bara några dagar emellan. Hon gjorde inte riktigt klart de första gången så då kom jag tillbaka. Hon lade in lite mer slingor, både folie och med hätta. Klippte till det lite mer och sånt. Kanske inte snyggaste färgen på håret, men jag var då på väg att bli ljus. Luggen gillade jag skarpt, tyckte att det var riktigt snyggt.

Femte bilden är från tredje gången jag var dit, så sent som i slutet på november. Hade under hela november spanat efter någon fin frisyr som jag kunde klippa mitt hår i, men hade väldigt svårt att hitta en. Tills de sista dagarna innan jag skulle till min kusin igen, då kom jag på hur jag ville klippa mig. Det vart rejält uppklippt bak med "sluttning" framåt. Kort bak och långt fram, vart riktigt bra. Vi ljusade upp det igen, med folieslingor, färgade utväxten och lade på en ice-toning. När jag gick därifrån kände jag mig riktigt ljus i håret.

De sista fyra bilderna är ifrån idag. Om man kollar på den sjätte bilden och den femte bilden så är de ganska lika varandra, fast man kan se att det är mindre ljusbruna pariter i håret på den sjätte bilden. Hon klippte bort en del för att få fram det ljusa. Om man kollar där bak, på det uppklippta så ser det riktigt bra ut, där har jag fått det ljust. Där man ser det mest ljusa, de som är nästan vitt på bilden (det syns bara på bilden, är inte samma vithet i verkligheten).. Så ska jag försöka få hela håret. Nästa gång klipps nog det resterande av det ljusbruna bort och då ska det vara lättare att få det ljust. Jag behöll min frisyr eftersom att jag älskar den, en av de bättre frisyrerna jag har haft.

Vad tycker ni? Visst är de en ganska stor förändring från första bilden till idag? Bra eller dålig förrändring?


Caroline

Tycker att du är jättefin i håret :)

Caroline

Sv: Så lite så :)

Hehe oj, tack så mycket ^^, detsamma måste jag säga :)

Kram

Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Det var stor förändring! :) Men tycker du är fin i håret.



Har faktiskt skippat alsolspriten nu! ;) Det var så många som skrev negativt om det.



Nej inga extra avgifter. :)

| http://adaras.se
Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

sv: men det är ju jätteduktigt! :) jag menar, jag hade inte tränat på över två månader förrän jag gav mig iväg till gymmet förra veckan. Men tränade igår också och kände mig jättedukig. ;)

| http://adaras.se
Isabell

Svar: Precis, man prioriterar inte träningen helt enkelt. :p

Nja, jag bor en bra bit ifrån gymmet och tycker det är skönare att simma istället, man blir inte lika öm efteråt ;D När jag flyttar närmare kanske, jag gillar att "springa" på såna där "flax-maskiner" (ser lite ut som att man åker skidor) :D

När man ska springa måste man ha mycket bra musik annars tappar man lätt tempot :p ;D



Kram!

| http://isabellicious.blogg.se/
Michelle

Hej! Tack för din kommentar :) Fina bilder! Tycker du passar bra i kort hår. Själv har jag haft jättelångt hår i flera år nu nästan ner till rumpan men tog mitt förnuft till fånga och klippte av det förra veckan. Känns jätteskönt :) Ångrar man sig så växer det ju alltid ut... förhoppningsvis :)

| http://michellebeit.blogg.se/
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)