Tillbaka till startsidan?

Akvarium fantaster är vi allihopa..




I måndags och igår har vi fixat med akvarierna som vi har hemma. I mitt akvarium har vi bytt stenar, från vanliga fula stenar till svart grus. Vart mycket bättre. Sen satte vi i tre växter och sju nya fiskar. Plastväxterna var så tråkiga och sen tyckte jag att malen, Guldis och Lillis förtjänade lite mer sällskap. Min skål ser verkligen mer levande ut nu, och alla fiskar kommer överens utan några som helst problem. Valde enbart snälla fiskar till min skål eftersom att jag inte vill att någon ska vara och nafsa i Guldis fina stjärtfenor.

Nu har jag Guldis (den stora oranga slöjstjärten), Lillis (den lilla vita slöjstjärten), malen, fem stycken svarta neontetror och 2 guppy's i skålen. Vart riktigt bra och jag är nöjd med min skål. Det är ganska rogivande att sitta och titta på fiskar.

Till Nils akvarium (har inga bilder, kanske ska ta senare och visa?), har vi också tagit bort alla plastväxter, satt dit tre stycken levande växter, köpt en stor, ny och fräsch pump och bytt ut lite fiskar. Nils har haft en massa barber (tigerbarber). När jag träffade honom hade han fem stycken, men nu var de bara två stycken och de var gigantiska. De terroriserade skalaren och de var riktigt jävliga, så vi pratade med han på djurmagasinet och hörde om de tog emot fiskar, om de gick att byta in. Onödigt att spola ner levande fiskar i toaletten.
Det gick bara bra, så han skulle få 5 stycken Kardinaltetror för hans två stora barber. Slutade med att han fick med sig sju stycken Kardinalisar hem och fyra stycken Platy.
I hans akvarium lever nu en skalar, två malar, fyra platy, sex stycken kardinaler (den sjunde är redan borta :/), sex stycken svarta neontetror och tre stycken blodtetror.

Kan hända att det kommer en till skalar till hans akvarium, Anneli och Mika är i valet och kvalet på om de vill ha kvar deras. Den ska tydligen vara jätte dominant och elak mot de andra fiskarna. Kanske går bättre ihop med våra skalar? Kan hända att vi ska prova och se.

I vilket fall som helst så är det rent och fint i våra akvarium nu. Mer liv och mer plats.


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)