Tillbaka till startsidan?

Recension av Stockholmsgruppen Cosmetics Face mask..


Denna produkt vann jag i en tävling för ett tag sen och nu har jag testat den några gånger och känner mig tillräckligt redo för att recensera den. Har ni några egna åsikter om denna produkt så dela gärna med er av dem, alltid kul att höra vad andra tycker.



Såhär beskrivs produkten: 15 minutes face mask. Leave your skin clean and soft.

Användning: Du tar en klick i handen och applicerar den lätt i ansiktet och en bit ner på halsen. Du behöver inte mycket för att täcka hela ansiktet, men jag anser att man kan applicera mängd efter behag. Jag tog ett ganska tunt lager ena gången och ett lite tjockare lager någon gång där efter för att se om det gjorde något skillnad, och det gjorde det inte. Så applicera efter behag, var noga med att undvika ögonen. Lämna masken på i cirka 15 minuter, skölj sedan bort den med ljummet vatten. Använd inge tvål eller dylikt, utan endast vatten. Badda sedan ansiktet torrt med en handduk.

Effekt: En mask som ska göra ansiktet mjukt och rent efteråt, själv upplevde jag en stickande känsla i ansiktet medan den var på första gången jag testade den. Jag fick en lätt rodnad i ansiktet som försvann efter någon timme. De andra gångerna gick hur bra som helst. Min sambo provade masken och han upplevde ingenting utan blev len i hela ansiktet och riktigt ren.

Sammanfattning: Eftersom att jag fick en stickande känsla i ansiktet och en lätt rodnad efter första gången jag använde den så var jag väldigt osäker på den. Men de andra gångerna gick bra, och den gjorde det den skulle. Den lämnar ansiktetet rent och lent. Använder du denna ansiktsmask en gång i veckan så ser du skillnad, hyn blir succesivt bättre, du blir ren, mjuk och fin.

Var bara noga med att inte använda den nå mer om den sticks, bränns och lämnar en ganska kraftig rodnad efter sig, för då är det uppenbart att du reagerar negativt på den. Du kan göra ett litet test på en liten del av ansiktet i någon minut för att se om det kommer att gå bra eller inte. Går det inte bra så rekomenderar jag att du använder dig av någon annan ansiktsmask.

Det tåls att tilläggas att denna ansiktsmask inte luktar speciellt gott. Vad den luktar kan jag inte riktigt beskriva, men gott är det inte. Vill ni ha någon mask som luktar gott och som gör att du doftar bra i ansiktet efteråt så bör du inte använda denna. Den gör det den ska, lämnar dig ren och fräsch men den lämnar inte en bra efterdoft.

Mitt slutbetyg för denna produkt blir: ♥♥♥ / 5


Alexandra Ekstrand

jag älskar färgen & visst blir huden mjuk :)



sv; jo du är säkert jättefin i huvudsmycken, tack sötnos. PUSS

Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)