Tillbaka till startsidan?

I don´t stop when I´m tired, I stop when I´m done...


 
Igår kom UV-filtret som vi köpt från ebay. Kul med nya filter och lite annat smått och gott till kameran. Det behöver inte alltid vara dyrt för att vara bra, så ska bli spännande att se hur bra detta filter är, och avsett vilket så är det ett bra extra skydd.
 
Endel säger att UV-filter bara är onödigt, och att det förstör bildkvaliltén, medan andra säger att det är bland det bästa man kan skaffa till kameran. Vi skaffade som ett extra skydd till objektivet samt att jag vill se om det kan ge bättre färgreducering i bilderna.
 
Vad har ni för filter till er systemkamera?


Louise

Hejsan :) Jobbar som säljare på data/kameraavd på Elgiganten och har naturligtvis ett djupt rotat intresse för kameror och tillbehör ;) Jag använder det här HD-filtret till min canon-minsting :) Påverkar inte bildkvalitén alls. Men det du har fungerar också fint, kan dock vara sämre på att minska reflektioner utomhus.

http://www.elgiganten.se/product/foto-video/tillbehor-systemkamera/HOYA196058/hoya-uv-filter-hd-serie-58mm

Ha en fin torsdagkväll! Mycket fin blogg du har :)

Svar: Hejsan!
Det där är säkert ett superbra filter, men jag ska testköra mitt filter lite mer i olika miljöer innan jag införskaffar något annat uv-filter :) Än så länge så gör det ingen skillnad varken reflektionsmässigt eller i bildkvalitén, så jag är nöjd och glad :)

Tack detsamma! :)
Jennie Johansson

| http://kfmnpahlchf.blogg.se/
Mikael

Hej, hoppas jag inte stör!

Jag ville bara höra med dig om du har något intresse av ett Modeforum? Tanken är att hjälpa mindre bloggare eller små hemsidor att synas som inte har råd att betala pengar för tex adwords eller bloggcast. Om man gör ett bra inlägg i modeforumet så får man automatiskt mer läsare och ett plus är att i vårt modeforumt är vi alla vänner och hittar på roliga saker tillsammans. Om du kanske bara gillar att läsa inlägg och inte vill bli medlem så kan du visa ditt stöd genom att klicka på Facebook like knappen i forumet. Tack snälla för att du tar dig tid att kolla på detta / En stor kram från ModeMikael

| http://forum.modekampanj.com
Mirre

Jag har filter till alla mina obj, det blir ju ett bra skydd och det gör inte mina kort suddiga, men tycker man det är det ju bara att skruva av det tilfälligt, för det skyddar ju både mot damm oh repor osv, billigare att köpa ett ufilter istället för att obj lins ska gå sönde

Svar: Precis, jag tänkte likadant.. Om det skulle bli sämre kvalité på korten så skruvar man bara bort filtret för en kort stund :) Jag köper hellre ett nytt filter efter en stund än ett nytt, likadant, objektiv för att objektivet har blivit repigt och jävligt :)
Jennie Johansson

| http://myflowergirl.blogg.se
Liie

Smart att ha det som extra skydd, önskar jag hade tänkt på det när jag köpte min kamera också, nu har jag någon konstig fläck på linsen som inte går bort. Den syns inte på bilderna men det är störande bara att veta att den finns där :p

Svar: Ja, vi tyckte det också :) Hellre att man måste köpa nya filter då och då än att man förstör objektivet och måste köpa nytt, de kan bli en dyr smäll om man har otur :/
Störande då man vet att det finns där och man kan inte göra något åt det. Bra att det inte syns i bilderna men ändå störande :P
Jennie Johansson

| http://heyli.blogg.se/
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)