Tillbaka till startsidan?

Nyårsafton del 1..


Har en hel del bilder att visa från nyårsafton men med risk för att lägga in för mycket bilder på en gång så delar jag upp dem lite grann.. Det blir lätt för jobbigt att kika på ett helt gäng bilder på en gång, även om bilder är roligare än text..
 
 
Vi började kvällen med att dricka en cider eller två och spela spel. "Det du borde lärt dig i skolan" stod först på tur, och det var jätte skoj. Man märker verkligen att man kanske inte var så uppmärksam som man skulle ha varit, men vad gör det? Spelet kan ju lära oss det nu..
 
 
Efter spelet blev det dags för förrätten. Jag hade gjort en vitlöks- och örtröra toppad med ost på pain rich bröd in i ugnen. Super gott, enkelt och uppskattad av de flesta. I vårat sällskap fick den toppbetyg, så bra betyg att vi till och med gjorde några dagen efter också.
 
 
I väntan på varmrätten så hade jag två fotonördar som tyckte att det var roligt att fota mig, så då gav jag igen och fotade tillbaka.
 
 
Vinet som jag drack till maten. Faktiskt helt okej vin, inte för stark smak och inte för blaskig utan helt perfekt till ljustkött. Jag är helt fast i Black Tower och brukar inte direkt byta vinsort så ofta, men kände för att prova något nytt då det ändå var nyår.
 
 
Sen blev det äntligen dags för varmrätt. Det blev smördegsinbakad fläskfilé på en bädd av vitlöks- och örtröra. Till det serverades potatisgratäng och svartpepparsås. Super gott. Eftersom att jag förberedde det mesta under förmiddagen så gick allt så snabbt och smidigt kring middagen. Vi kunde i lugn och ro sitta och äta och bara njuta,
 
 
Efter varmrätten var vi tvungen att smälta maten lite grann, typ 30 minuter. Sen blev det dags för efterrätt. Det blev nougatmousse med daimkross. Super gott och jätte enkelt att tillaga.
 
Det var början på vårt nyårsfirande här hemma. Ni kommer att få lite fler bilder vid ett lite senare tillfälle. Hoppas ni hade lika fint och mysigt som vi hade det.


Jouline♡

Gud så god maten såg ut! Den där förrätten måste jag testa göra någon gång. Jag som älskar ost :)

Svar: Den var super god! :D Och Förrätten är super enkel att göra. En halv burk Creme Bonjour Vitlök och örter, 1-2 matskedar Creme Fraish Örter och 1 matsked creme fraish vitlök. I med lite kryddor (cayennepeppar, svartpeppar och grillkrydda) Sen brer du ut det på Pain Rich, toppar med Västerbottens ost och in i ugnen på 175 grader i ca 10 minuter.. Man märker ganska fort när de blir klart! :D

Super gott och super enkelt! :D Ost är gudomligt! ^^
Jennie Johansson

| http://stylebyjouline.blogg.se
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)