Tillbaka till startsidan?

Sometimes you just have to wait...


 
Alla som känner mig vet att jag så gärna vill ha en hund. Lite komiskt dock att en som är så hundrädd som jag gärna vill ha hund. Men jag vill överkomma min hundrädsla och sen är jag inte rädd för alla hundar. Eftersom att vi har katterna (som för tillfället är på "semester" i Arvidsjaur) så kan vi inte skaffa en hund. Hjärtat vill att vi ska vänta, och då måste jag respektera honom. I vilket fall som helst så har jag super snälla vänner som mer än gärna lånar mig deras hundar för att stilla mitt hundsug lite grann.
 
Jag brukar ju ha Annas underbara knasboll Smoke. En korkad men ack så söt "liten knähund".. Han är en Rottis/Schäfer så han är ju egentligen inte liten, men han vill gärna tro att han är det. Det är mysigt att ha honom här för då har man sällskap på alla sätt. Vill man vila så vilar han med dig, vill du gå en super lång promenad så är han med dig.. Oavsett vad du vill göra så är han mer än gärna med. Lite roligt att jag verkligen dominerar denna hund, han vet att det är jag som bestämmer.. Men jag backar för en tax, och typ skiter ner mig när en tax är i närheten. Har nog och göra med att taxar är skrämmande och bjäbbiga, och jag har varit med Smoke sen han var liten valp, så jag känner verkligen honom.
 
Nu senast så har jag varit hundvakt åt min kusin. Hon behövde någon som ville vara med lilla Tyson, och självklart ställer jag upp. Jag vill ju som sagt stilla hundsuget och hon behövde en hundvakt. Tyson är en 5 månaders liten Chihuahua/Jack Russel valp. Han är full av energi och galenskap. Inte en enda lugn stund med honom i närheten. Jack Russel'n i honom gör så han ibland är halvt om halvt galen, men ack så söt ändå.
 
Ska vara med honom på måndag igen, ska bli kul. Sen får vi se när jag har Smoke igen. Saknar den klumpedunsen lite grann.


Mirre

Ohh men great att kunna få låna vovve ibland ef du gärna vill ha. Samt att du på det sättet kan övervinna rädslan lite. Labrador som jag har, det är en glad sprallig hundras. Så det brukar gå bra för hundrädda, han jönsar runt och springer omkring med grejer i mun runt en och svassar runt, hehe

söt den där lilla krabaten var

Svar: Ja! Det tycker jag med ^^ Labradorer är jätte fina, och jätte mysiga. Är inte direkt rädd för dem, om de inte kommer dundrande mot mig då jag är helt oförberedd.. Kommer en hund mot mig helt oförberett, oavsett vilken hund det än är, så blir jag jätte rädd.. :/ Usch, obehagligt!
Min första hund kommer att vara en Flatcoated Retriever :) Är helt kär i den hundrasen.. Arbetsvillig, bra familjehund, lätt hanterlig och helt underbart kärleksfulla :)

Ja, han är jätte söt, och full av energi :P Det gäller att vara med när han är i gång, för han är all over the place :P
Jennie Johansson

| http://myflowergirl.blogg.se
Jouline♡

Åh så söt han är! Lite lik min lilla Tindra om man tänker på just teckningen han har i pälsen :)

Svar: Visst är han? :) Jo, jag såg att de var ganska lika.. Dina hundar är ju superfina! :D
Jennie Johansson

| http://stylebyjouline.blogg.se
Jouline

Åh tack snälla du :)

| http://stylebyjouline.blogg.se
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)