Tillbaka till startsidan?

Äpplet har fått sig en stor uppdatering..


 
 
Igår släpptes ios 7 till apple-prylarna. 
Installerade den endast på telefonen eftersom att jag läsa att GM till iPad är jävligt laggigt. Är inte sugen på att sitta med klösbrädan också ska det lagga. Det skapar bara irritation. Därav valde jag att enbart installera den på min iPhone 5, och vad tycker jag om uppdateringen såhär långt? Vissa grejer är ju en hit, och andra grejer är verkligen en miss. Tycker om att de har lagt till ett kontrollcenter. Det gör det enkelt att komma åt inställningar och grejer man använder ofta. Den är enkel, snyggt, smidigt och kommer verkligen att användas frenetiskt av mig. Tidigare har det varit så omständigt för man var tvungen in i inställningar och böka runt, nu går det på en handvändning. Den största missen jag hittat, än så länge, är safari. Inte alls trevligt att använda safari och surfa runt, för mig försörde dem mycket då de valde att göra om webläsaren. Gillar att de har gjort det lite snyggare när man ska bläddra mellan sidorna man har igång. Men det är något med hela webläsaren, dess utseende och hur man ska navigera sig bland bokmärken och historiken som gör att jag vill kräkas. Verkligen inte vad jag förväntade mig. Gillar inte heller det de har gjort med ens mappar. Har man många appar i mapparna så blir det sidor som man måste skrolla mellan. Det får bara plats med 9 appar per sida, vilket leder till att man måste skrolla åt sidan i mapparna för att leta det man hittar. 
 
 
Bra:
Kontrollcenter, notiscenter, ljusare operativsystem, meddelanden, lättare att navigera/stänga av öppna appar, nya signaler, finare utseende, snyggare när man får samtal/ringer upp någon, mjukare övergångar i appar, välkomstskrämen, multitasking, nya kamerafunktioner.
 
Mindre bra:
Safari, att man måste skrolla i mapparna om man har fler än 9 appar/mapp, bildgalleriet, det nya utseendet på kamerna, att tangentbordet är de gamla i vissa appar och nya i andra, väldigt platt utseende - saknar 3D  utseendet.
 
Kommer inte på så mycket mer bra och midre bra just nu, lär uppdatera allt eftersom jag kommer på. Har ju inte hunnit pillra runt i det nya operativsystemet ännu. Men som ni ser så väger ju det bra upp för det mindre bra, helt klart. Vissa saker kan man faktiskt lära sig att leva med. Har ni uppdaterat era apple-prylar? Vad tycker ni om ios 7? 
 


basebollivet.blogg.se

Har inte hunnit/orkat uppdatera min än. Får se när jag ska ta mig an det :)

Det tar på krafterna, men det blir väl som förra året... man känner inte av det riktigt förrän det tar slut och man sitter där i ett töcken av "vad fan hände?". Det var en parodi förra året, vi satt bland lådor på golvet, i mjukiskläder och åt kinamat och kunde inte få fram ett ord på tre dagar haha.

Jo jag håller med, det får texten att verka lite mindre "matig"

Nej det förstår jag, det är ett stort projekt att bygga från grunden. Nu har vi helt fantastiska byggarbetare som gjort ett makalöst jobb med vårt hus. Det har inte varit så tufft som jag först trodde, dem lyssnar och jobbar på otroligt bra. Lycka till! Det är inte lätt, man har ju så mycket tankar och idéer på vad man vill ha.

| http://basebollivet.blogg.se/
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)