Tillbaka till startsidan?

Inredning är hur kul som helst..


Ikea kök - bildkälla.
 
Här kommer lite köksinspiration.
Ungefär såna här luckor och handtag vill jag ha i mitt kommande kök. Har på känn att vi kommer att bli tuvna att fixa till köket (på sikt givetvis och förhoppningsvis inte det första vi måste göra) i huset vi köper eftersom att husen sällan ser ut som man vill. Kaklet, luckorna och handtagen har ungefär det utseendet som jag vill ha. Vill även ha vitrinskåp upptill, och då hela skåp och inte såna som de på bilden. Kan tänka mig rostfria vitvaror, men då ska de passa in. Föredrar helst vitt, men det kan vara snyggt med lite brytning mot allt vita. Vill ha mörka bänkskivor, gärna åt det svarta hållet. 
 
Det är synd att man inte kan hitta en bild på det exakta köket som man har tänkt ut. Är nog många som har precis ett sånt kök som jag vill ha, så det är synd att inte hitta något mer exakt. Men nu vet ni lite grann över hur jag vill ha mitt kommande kök.


Alina

tack!!

ååå så snyggt köök! s
aa så jäkla kul med inredning! :D

Svar: Eller hur? Ikea kök for the win! :D Jag gillar verkligen Ikeas köksinredningar. Det är verkligen kul med inredning.. Och när man bor i något eget, något som man verkligen äger själv så blir ju inredning ännu roligare. Längtar verkligen tills vi hittar oss ett eget hus! :D
Jennie Johansson

| http://torstenz.blogg.se
mot plus

jaa då kan man verkligen gå loss hur man vill utan att någon kan lägga sig i! :D

Svar: Precis! Hur underbart vore inte det? Kunna planera och renovera som man vill utan att behöva tänka på någon annan än sig själv :)
Jennie Johansson

| http://motplus.se/
Cissi

Sv: Usch, ja det är inte alltid lätt :/ när vi köpte denna lägenheten såg den ut som skit invändigt oxå, haha :p Du kan ju se våra före-efter bilder under kategorin "Nya lägenheten & renovering" om du vill :P Då kände jag inte alls för lägenheten, men när vi fått upp de tapeter vi ville ha och golv osv så blev det hur underbart här som helst :D Så även fast man inte får den känslan först får man väl tänka lite oxå att man ju faktiskt kan göra om ^^ Viktigast är nog att huset står i ett bra område osv, där man trivs.. Insidan av huset kan man ju göra om, men att flytta de är svårare :D

Det där var ett riktigt stiligt kök förresten! :) Önskar vårt var vitt oxå.. det är helt svart tyvärr, var det enda som var omgjort på vår lägenhet när vi köpte de. Varning för svarta bänkskivor förresten: varenda minsta lilla smutsfläck syns om ni installerar spotlights. Går typ inte att hålla den diskbänken ren faktiskt :P Samt att alla repor kommer synas väldigt väl. Jag skulle satsat på en mer "träaktig" färg ^^

Svar: Nä, det är verkligen inte lätt. Jag har kikat igenom kategorin din, snacka om lyft ni gjort på lägenheten! :) Verkligen jätte fin nu, förstår att du inte var så intresserad av den först. Men ni har verkligen gjort den jätte fin :) Gillar allt det ljusa, och tapeten ni har bakom tv'n - sjukt snygg! Nä, det vet jag. Man kan alltid förändra insidan så den passar en själv, men man måste samtidigt känna lite intresse för boendet innan man skaffar det. Det är en ganska stor investering som man ska göra, så det är ju inte så "bara" att köpa. Jag vill gärna känna att jag kommer att trivas innan jag gör ett köp. Att jag sen måste renovera och förändra för att få precis som jag vill, det är jag fullt medveten om :)
Eller hur? Jag vill ha ett vitt, enkelt och stilrent kök! Det är verkligen snyggt. Ert svarta kök var fint, jag är inte så mycket för svarta kök, men jag gillade att ni hade vita möbler för att bryta av det svarta. Har sett flera svarta kök där de matchat allt i samma färg (dvs svart) och det är ingen hitt. Det blir för mörkt och deprimerande för min smak :) Lite tråkigt att det redan var omgjort och kanske inte riktigt så som man vill ha det, men samtidigt skönt att något var gjort så man slapp göra om allt i boendet :) Jag vill inte riktigt ha helsvarta bänkskivor, men gärna åt det mörka hållet. Typ bänkskivor som ser ut som mörk sten eller något. Jag är inte mycket för det träiga utseendet även om det står sig bäst. Jag vill gärna ha lite mer åt sten hållet, det tycker jag är snyggt. Samt att det bryter av allt det vita på ett bra sätt :)
Jennie Johansson

| http://cississaga.blogg.se/
Cissi

Mörk sten hade varit snyggt ^^ det är dock precis det vi har här, och jag lovar, det är inte skoj att hålla de fint xD hatar vårt kök pga de svarta luckorna och den bänkskivan ;P innan vi satte dit den vita träpanelen skulle du sett hur de såg ut, har det tyvärr inte på bild dock.. men de var en tapet där då med new york tema.. det var typ frihetsgudinnor överallt på den tapeten hahaxD den var hemsk! Ska tilläggas att det bodde en medelålders bachelor här innan oss, och han hade noll smak för stil xD Vårt nästa kök ska iallafall vara vitt, för jag vill aldrig mer ha svart haha ^^ de vita möblerna hittade jag på blocket för 1200:- för hela setet :D Värsta fyndet, de kostar nämligen 5000:- nytt haha ;D från Em möbler :)

Haha ja, man kan inte jämföra före-efter bilderna nästan, sån skillnad har det blivit :D Är galet nöjd dock, ett fint hem är viktigt tycker jag för att man ska trivas :)

Ja, man måste ju känna att man kan komma att trivas såklart :D det är no 1 prio :) Kommer följa dig och se hur det går för dig :D

Svar: Det är verkligen en stor skillnad bara av att kolla på bilderna! :) Jag håller med dig helt och fullt ut, ett fint hem skapar trivsel. Vad kul att du vill följa mig, får väl se hur det går för oss :D Jag följer din blogg också! :)
Nu härmade jag dig, så ett längre svar finns på din blogg :)
Jennie Johansson

| http://cississaga.blogg.se/
Cissi

Åh glömde säga förresten :P Tapeten i vardagsrummet finns hos flügger färg :) Den heter Fiona wall design - bok: (fioton non woven 2nd edition). Design 431420 ^^ (om ni skulle vilja ha samma i ert hus ^^) Kram :D

Svar: Tack för att du sa vad tapeten hette, skulle verkligen kunna tänka mig att ha den i vårt kommande hem :D
Kram!
Jennie Johansson

| http://cississaga.blogg.se/
MATILDA

snyggt kök!

Svar: Eller hur? :)
Jennie Johansson

| http://matildays.forme.se
Cissi

Hehe lugnt :D och tack ^.^ vad roligt att vi båda hittat nya bloggar att följa då :) kram!

| http://cississaga.blogg.se
En plats i solen

Så snyggt.

Svar: Eller hur? :)
Jennie Johansson

Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)