Tillbaka till startsidan?

Varför utsätter man sig egentligen för den plågan?..


Alltså, värdelösa Melodifestivalen. Har nog inte varit med om värre startfält, riktigt värdelöst.
Jag fattar inte varför man egentligen plågar sig själv med att sitta och se på skräp, för det finns knappt någon vettig musik med. Jag gillar Sylvester Schlegel, låten var ju inte bäst men det är något speciellt med honom som gör att man gillar honom oavsett. Resten var riktig jävla smörja. Det ser dock ut att komma RIKTIG musik under andra deltävlingar, men givetvis så kommer det Svenska folket att vara så sabla kinkiga och de kommer inte att komma någon vart i tävlingen - som vanligt. Det som faktiskt är bra röstas aldrig fram, utan all sabla smörja det ska gå vidare. Inte konstigt att vi sällan vinner, eller? Inte för att jag är speciellt brydd och ja, jag vet att jag kan låta bli att titta på skiten. Men samtidigt, jag har väl rätt till mina egna åsikter även fast jag säger att det är skit? Tråkigt att det bara går utför med Melodifestivalen, och att det bara kommer en massa dynga med som inte alls är bra att lyssna på. Men så är det, bara gilla läget - men ibland måste man uttrycka vad man tycker och tänker. Förmodligen tycker de flesta av er inte alls som mig, och tur är väl det. Hur skulle världen egentligen se ut om vi alla tyckte likadant? .
 
Då har jag spytt ut lite grann, kände att det behövdes. Inget ni egentligen behöver läsa, och har ni läst det så - tja, synd för er. Det är bara en massa galla som behövde komma ut så jag kanske kan hoppas att andra delfinaler under Melodifestivalen faktiskt blir bra och njutbara - mer eller mindre i alla fall. Vad tycker ni om kvällens startfält? 


Fotograf Annie

Haha, jag håller verkligen med ;) Och innan sa man att det var ett ovanligt starkt startfält, det håller jag inte med om, det var ett tråkigt startfält. :/ Det som finns så mycket bra musiker i landet, så är det bara låtar som låter likadant med...

Fast jag gillade Songbird med Ellen. Den var mysig och hon kunde sjunga. Sylvester stack också ut.

Svar: Jag hade totalt missat att det var i lördags, det var inte förrän en kompis sa någon timme innan "Ska ni se på Mello idag?" som jag fick veta att det var. Så jag kunde inte säga innan om det var ett starkt startfält eller inte. Alla som sa att det var starkt måste ha fått sig lite på nöten, för det var oerhört tråkigt och dåligt startfält. Fanns endast vissa låtar som var något sånär, men ingen som var direkt jätte bra. Ja, det finns hur mycket bra musiker som helst, men de får ju ingen chans att synas eller glänsa i några bra program då det endast är en sabla jury som väljer ut vilka som ska vara med överallt, och väljer så som de behagar dem själva.
Jag var inte förtjust i Songbird alls, jag tyckte den var riktigt tråkig och höll och somna på plats då den spelades ;) Tur att vi alla är olika :) Ja, Sylvester stack verkligen ut. Hans låt var inte så jätte bra, men den stack ut och var lite små rolig :)
Jennie Johansson

Jessica Högberg

Haha, jag såg inte och kommer nog inte titta ikapp men du får gärna hojta om det kommer nåt bra;)

Svar: Nä, ingen idé att titta ikapp. Det ger inget, man blir bara så ledsen :P Kommer det nå bra så hojtar jag, om jag kommer ihåg det ;)
Jennie Johansson

| http://lchftrollet.blogg.se/
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)