Tillbaka till startsidan?

Vecka 2, dag 4 - Om du fick chansen..


Nej, jag skulle inte ta den chansen.
Visst, allt var så mycket lättare när man var barn. Man fick allt serverat, man behövde inte göra så mycket och man kunde leka dagarna i ända. Men i längden, hur kul är det? Jag gillar det vuxna livet lika mycket som jag gillade min barndom. Vissa delar kanske inte är så trevliga, och man kanske inte vill komma ihåg. Men jag vill gärna se de ljusa, positiva och bra stunderna från både min barndom och mitt vuxna liv. Jag gillar friheten som kommer med det vuxna livet, friheten att bestämma över sig själv och hur man vill att allt ska vara. Finns inget i mig som känner ett behov av att leva ut ytterligare en barndom, då den redan är ett avslutat kapitel. 
 
Hur man än vrider och vänder på saken, så blir man alltid en erfarenhet rikare av allt som händer runt omkring en. Att vilja leva ut sin barndom igen och återgå till dåtiden, är inte sunt för en. Finns inget som säger att man inte kan ha barnasinnet kvar och uppleva barnsliga stunder i sitt vuxna liv, det vet då jag att jag gör till och från. 
Taggar: 365dagarsutmaning, Utmaningar


Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)