Tillbaka till startsidan?

Vecka 5, dag 1 - Är du noga med dina bilder på sociala medier?


Är du noga med vad för slags bilder och information du delar med dig av (och inte) på sociala medier?
Här kan jag ärligt svara JA, det är jag verkligen. Visar inte vilka bilder som helst på bloggen, facebook, instagram och så vidare. Väljer noga ut vilka bilder jag känner att jag vill dela med mig av innan något publiceras. Bilder på mig, min familj och nära anhöriga och vänner publicerar jag inte hur som helst, utan att noga tänkt igenom. Man vill ju inte lägga ut bilder hur som helst till allmänheten, man vet aldrig i vilka händer dem hamnar i. På min instagram så kan ju inte vem som helst se bilderna - den är låst men jag godkänner ändå de som inte står mig nära. Så länge jag vet på ett hum vem dem är och kanske haft lite kontakt med.
 
Hur som haver så tänker jag mig riktigt noga för, och frågar innan jag publicerar om det är bilder som berör någon annan än mig. Man vill inte lägga ut allt hur som helst, eller? Vad tycker ni? Tänker ni er för innan ni publicerar eller lägger ni bara ut?
Taggar: 365dagarsutmaning, Utmaningar


Jessica Högberg

Jag är inte jättenoga, men visst funderar jag en gång innan jag lägger ut!!

Svar: Jag är mer nogrann med bilder än text :)Att man inte är jätte noga må vara, men att ha det lite i bakhuvudet kan vara bra :) Men det är ju bara min personliga åsikt :)
Jennie Johansson

| http://lchftrollet.blogg.se/
Liie

Tycker du har ett väldigt bra tänk, viktigt att de som berörs får avgöra själva om de vill vara med eller inte, vi har alla så olika gränser när det kommer till vad man vill ska visas om en själv.

Svar: Precis. Varför utsätta någon för att exponeras på nätet om den inte själv vill det? Det är ganska kränkande. Vet ju bara själv att jag inte skulle vilja att folk publicerade bilder på mig hur som helst, utan att ha frågat mig före. En bild som hamnar på nätet finns som kvar där för alltid.
Jennie Johansson

| http://heyli.blogg.se/
Tack för att du kommenterar!











Är du här ofta? Se då till att spara dina uppgifter! :)